خرابی سایبان برقی
25
تیر

بسیاری از افرادی که در خانه یا محل کار از سایبان برقی استفاده می‌کنند، امکان دارد پس از مدتی با خرابی سایبان برقی روبه‌رو شوند و سایبان مثل گذشته، عملکرد خوبی را نداشته باشد. در این مقاله از سایه برگ، شما را با علت خرابی سایبان برقی آشنا می‌کنیم. علاوه بر آن روش‌های نگهداری از سایبان برقی را نیز به شما خواهیم آموخت تا در حد امکان از خرابی زودهنگام آن جلوگیری کنید.

انواع سایبان برقی

در هنگام خرید سایبان برقی با دو دسته سایبان مواجه می‌شوید: سایبان چتری و سایبان کالسکه ای. خرابی سایبان و مراقبت از آن با توجه به نوع آن، تفاوت‌هایی دارد که در ادامه بیشتر درباره‌ آن توضیح خواهیم داد.

سایبان چتری

سایبان چتری شامل چتر پایه کنار و چتر پایه وسط می‌شود. این نوع سایبان برقی از چوب روس یا فلز ساخته خواهد شد. سایبان چتری فلزی با فنرهای نشکن روکش ضدخش تولید شده است. احتمال شکسته شدن اسکلت سایبان چتری کم خواهد بود. مشکلات رایج در سایبان چتری این موارد هستند:

  • ممکن است در باز و بسته شدن آن مشکل پیش آید.
  • پارچه سایبان نیاز به تعویض داشته باشد.
  • پوشش سایبان نیاز به تعویض داشته باشد.

سایبان کالسکه‌ ای

سایبان برقی کالسکه‌ای جزء مناسب‌ترین و به‌صرفه‌ترین سایبان‌های برقی هستند. سایبان کالسکه‌ای در دو نوع ساده و برقی تولید می‌شود. این نوع سایبان‌ها به دلیل استفاده‌های طولانی مدت، باد و باران دچار آسیب می‌شوند.

سایبان بازویی

سایبان بازویی نوعی از سایبان است که بازوهای جمع‌شونده دارد و به کمک این بازوها می‌توان سایبان را باز و بسته کرد. سایبان بازویی یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سایبان‌‌ها در بازار است و هر روز بر مشتریان این نوع سایبان افزوده می‌شود. در این سایبان به‌جای فولاد از آلومینیوم استفاده شده است و به همین دلیل نسبت به دیگر سایبان‌ها سبک است. سایبان بازویی به دلیل سهولت در کاربرد و سبکی بر دیگر سایبان‌ها ترجیح دارد. تنوع سایبان‌های بازویی در طرح، اندازه و تجهیزات به‌کاررفته در آن بسیار است.

خرابی سایبان برقی شامل چه مواردی می شود

بیشتر بدانید: خرید سایبان بازویی

خرابی سایبان برقی شامل چه مواردی می شود؟

خرابی سایبان برقی شامل مواردی به شرح زیر می‌شود:

خرابی موتور

یکی از موارد خرابی سایبان برقی، مربوط به خرابی موتور سایبان است. استفاده‌ دراز مدت سبب می‌شود که موتور سایبان داغ کند و از کار بیفتد. بنابراین بهتر است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه موتور را خاموش کنید تا خنک شود و پس از خنک شدن از آن استفاده نمایید که نیاز به تعمیر یا تعویض موتور نداشته باشید.

باز و بسته نشدن

باز و بسته نشدن سایبان یکی از موارد شایع در خرابی سایبان برقی است. ایجاد مشکل در باز و بسته شدن سایبان برقی ممکن است به این دلایل اتفاق بیفتد: ۱) خرابی جعبه دنده  ۲) قفل شدن بازوها ۳) خارج شدن از ارتفاع

صدای گوش‌خراش

مورد دیگر در خرابی سایبان برقی، تولید صدای گوش خراش است. سایبان‌ برقی معمولاً بعد از مدتی استفاده، صدایی گوش‌خراش تولید می‌کند. علت این صدا آنست که براکت‌های آن شل شده است. برای رفع این مشکل در هنگام باز و بسته کردن سایبان می‌توانید، اتصالات براکت‌ها و پیچ و مهره‌ها را بازبینی کنید و اگر شل هستند، آن‌ها را سفت نمایید. اگر باز هم صدا برطرف نشد، با تعمیرکار سایبان برقی در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه: سایبان چوبی مدرن چیست؟

آسیب دیدن پارچه

خرابی سایبان برقی ممکن است به خاطر صدمه رسیدن به پارچه‌ سایبان باشد. پارچه‌ سایبان ممکن است در اثر استفاده‌ زیاد گود شود و حالت اولیه‌ آن‌ تغییر کند. توجه داشته باشید که در بهترین حالت، پارچه باید دقیقاً روی غلتک قرار بگیرد. برای رفع این مشکل، بازوهای سایبان را درخلاف جهت بکشید تا پارچه درست شود. ممکن است قفل شدن بازوها باعث این مشکل شده باشد.

چگونه از سایبان برقی نگهداری کنیم؟

برای جلوگیری از خرابی سایبان برقی، تلاش کنید تا روش‌های زیر را به‌کار ببندید:

  • به فواصل معین آن را سرویس کنید.
  • اگر نیاز ندارید، آن را جمع کنید.
  • وسایل سنگین را به چارچوب آن آویزان نکنید.
  • هرازگاهی آن را با آب و مواد شوینده شست‌وشو دهید.
  • هنگام قطع برق، به‌زور سایبان را نبندید.
  • در شرایط بد جوی، سایبان برقی را بازنکنید.
  • از بازو بسته کردن مداوم سایبان‌های کالسکه‌ای بپرهیزید.
  • از پارچه‌های سایبان مراقبت کنید تا درمعرض اجسام تیز قرار نگیرند.

نگهداری و تعمیر سایبان برقیدرصورت خرابی سایبان برقی چه کنیم؟

اگر با خرابی سایبان برقی مواجه شدید، با آن درگیر نشوید. این کار ممکن است باعث خراب‌تر شدن سایبان برقی شود. در این مواقع به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید، درغیر این صورت ممکن است متحمل هزینه‌های بیشتری برای تعمیر سایبان برقی خود شوید.

سؤالات متداول خرابی سایبان برقی

هنگام خرید سایبان برقی چه سایبانی انتخاب کنیم که بادوام‌تر باشد و دیرتر خراب شود؟

هنگام خرید، سایبان برقی با موتور ساید را انتخاب کنید. تعمیر موتورهای توبولار مشکلات بیشتری درپی دارد. اگر در مناطقی با رطوبت بالا زندگی می‌کنید. اسکلت‌های فولادی زودتر زنگ می‌زنند و اسکلت‌های آلومینیومی برای این مناطق مناسب‌ترند. برای سایبان برقی بهتر است، چادرهایی با جنس PVC بخرید.

کدام سایبان برای شهرهایی که رطوبت بالا دارند، بهتر است؟

سایبان بازویی برای شهرهای مختلف با شرایط آب‌وهوایی مختلف و برای همه‌ فصل‌های سال قابل استفاده است.

 

سخن آخر خرابی سایبان برقی

برای این‌که از سایبان برقی خود نهایت استفاده را ببرید، از توصیه‌های این مقاله بهره‌ ببرید. اگر با تمام مراقبت‌ها، باز هم با خرابی سایبان برقی خود مواجه شدید، یا به هردلیل تمایل دارید که سایبان برقی جدید بخرید، می‌توانید از صفحه‌ قیمت سایبان جمع شونده بازدید کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)