انواع سقف متحرک رستوران و مدل های روز ۲۰۲۳ + قیمت | سایه برگ

سقف متحرک رستوران

سقف متحرک رستوران یا اسکاری روف، یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین سازه‌ها در جوامع امروزی می‌باشد؛ که برای زیبا سازی و جذابیت محوطه از آن استفاده می‌شود. اسکای روف  رستوران همچنین باعث جلب توجه مردم می‌شود. از انواع سقف متحرک رستوران می‌توان به، سقف متحرک شیشه‌ای، سقف متحرک پارچه‌ای و سقف متحرک پلی کربنات اشاره کرد.

در ادامه به توضیحات بیشتری در رابطه با مدل‌های مختلف سقف متحرک رستوران می‌پردازیم. افرادی که به زیبایی رستوران خود و جذب بیشتر مشتری اهمیت می‌دهند، از سقف متحرک رستوران استفاده می‌کنند. با نصب و اجرای سقف متحرک رستوران با قیمت مناسب در سایه برگ همراه شما هستیم.

این مدل سقف که جزء سقف‌های جمع شونده می‌باشد، دارای یک ریموت کنترلی است. هر زمان بخواهید، می‌توانید این سقف را با ریموت خود باز یا بسته کنید. با استفاده از سقف متحرک رستوران، صاحبان این اماکن می‌توانند در تمام فصول سال از این مدل سقف‌ها استفاده کنند.

ما در این مقاله از سایه برگ قصد داریم به توضیح سقف متحرک رستوران و انواع و مزایای آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

کاربرد سقف متحرک رستوران

به منظور استفاده از فضاهای باز و بسته در شرایط آب و هوایی مختلف و ایجاد فضای بیشتر در محوطه، از سقف متحرک رستوران استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در روزهایی که هوا پاک و آسمان صاف و آفتابی است، با باز کردن سقف متحرک در رستوران، فضای دلنشین و زیبایی برای مشتریان ایجاد کنید. همچنین با استفاده از سقف متحرک روف گاردن جذابیت رستوران خود را چند برابر کنید.

یا مواقعی که شرایط بارانی پیش می‌آید، با بسته شدن سقف، مشتریان به راحتی به میل غذای خود می‌پردازند. به طور حتم سقف متحرک شیشه‌ای در این موارد جذابیت بیشتری برای مردم دارد. نوعی سقف متحرک خیمه‌ای وجود دارد؛ که مناسب رستوران‌های سنتی می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود که مشتریان حس داشتن یک فضای دنج را داشته باشند و از آن لذت ببرند. سقف متحرک رستوران دارای یک موتور الکتریکی است؛ که باعث کنترل عملکرد سقف هنگام باز و جمع شدن آن می‌شود.

همچنین، با طراحی آرم یا لوگو روی سقف متحرک، به جذابیت بیشتر آن اضافه کنید. در کل نصب سقف‌های متحرک در خیلی از مواقع به منظور جذب مشتری انجام می‌شود.

با توجه به توضیحات داده شده در رابطه با سقف متحرک رستوران، می‌توان یک تعریف کلی برای این مدل سقف‌ها ارائه کرد:« سقف متحرک رستوران نوعی سقف جمع شونده است؛ که از سازه‌های شیشه‌ای، پارچه‌ای و پلی کربنات طراحی شده است. یک موتور الکتریکی روی آن‌ها نصب می‌شود و با استفاده از ریموت کنترلی (با نصب اپلیکیشن روی موبایل نیز می‌توان آن را کنترل کرد) یا حتی دستی می‌توان آن را باز و بسته کرد.»

پیشنهاد مطالعه: استفاده از سایبان برقی رستوران نیز امروزه بسیار پرتقاضا است. برای اطلاعات بیشتر سایه برگ را دنبال کنید.

سقف متحرک رستوران شیشه‌ای

انواع سقف متحرک رستوران

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، سقف متحرک رستوران انواع مختلفی دارد؛ سقف‌های متحرک شیشه‌ای، پارچه‌ای، پلی کربنات. حال می‌خواهیم به توضیح هر یک از این سقف‌ها بپردازیم.

  • سقف متحرک رستوران شیشه ای

زیباترین و لوکس‌ترین نوع سقف متحرک برای رستوران‌ها است که مقاومت بالایی نیز دارد و از شیشه‌های لمینت و سکوریت ساخته شده است. در این مدل، موتوری که برای باز و بسته شدن سقف اعمال می‌شود، بنا به اندازه، ابعاد و وزن انتخاب می‌شود. امروزه استفاده از پنجره گیوتینی برقی در رستوران‌ها و کافه‌ها بسیار رایج شده است.

  • سقف متحرک رستوران پارچه‌ ای

این مدل سقف در رستوارن‌ها و کافه‌های رو باز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از نظر قیمتی نیز ارزان می‌باشد. جنس پارچه این نوع سقف‌ها از پارچه پی وی سی است که بسیار مقاوم در برابر حرارت و رطوبت می‌باشد. به همین دلیل، سقف متحرک پارچه‌ای طرفدار زیادی در بین مردم دارد.

اما نوع برزنتی آن که مقاومت کمتری دارد، به ندرت مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. سقف متحرک رستوران پارچه‌ای ارزان‌تر ازسقف مدل شیشه‌ای است و راه اندازی آن کار بسیار ساده‌ای می‌باشد. همچنین طراحی سقف متحرک با سنسور باران با جنس پارچه نیز ایده مدرن و لوکسی است.

سقف متحرک رستوران پلی کربنات

این مدل سقف کارایی مشابهی با مدل سقف شیشه‌ای دارد؛ که علاوه بر رستوران، در گلخانه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا نورپردازی بسیار مناسبی دارد. سقف پلی کربنات از نظر مقاومت نیز بسیار عالی می‌باشد و قیمتی ارزان‌تر از مدل شیشه‌ای دارد.

مزایای استفاده از اسکای روف

استفاده از سقف‌های متحرک یا اسکای روف در مکان‌های متفاوت، مدتی است که پرطرفدار شده است. بهتر است کمی در مورد مزایای این محصولات بدانیم.

  • قابلیت کنترل از راه دور به وسیله ریموت
  • استفاده از چراغ‌های ال ای دی در این نوع سقف
  • متنوع بودن آن
  • جلوگیری از ورود اشعه‌های زیان آور خورشید
  • سیستم هدایت آب هنگام بارش باران
  • به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی
  • مدرن و زیبا بودن محصول
  • عایق مناسب سر و صدا
  • قابل استفاده در محیط‌های باز رستوران در تمام فصول سال

پیشنهاد مطالعه: اگر قصد اجرای اسکای روف رستوران را دارید، حتما مقاله قیمت سایبان جمع شونده را مطالعه کنید.

اسکای روف رستوران

نکاتی درباره اجرای سقف متحرک رستوران

قبل از نصب و اجرای سقف متحرک رستوران خود بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید. در این بخش به شرح کوتاهی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • استفاده از یک کارشناس ماهر هنگام نصب سقف
  • طراحی سقف بر اساس سلیقه مشتری و فضا و ابعاد رستوران و همچنین طراحی عناصر سقف متحرک بنا به شرایط آب و هوایی منطقه
  • حتما سعی بر خرید ازران‌ترین سقف نداشته باشید؛ زیرا ممکن است دارای موتور نامناسب یا تقلبی باشد.
  • برای اینکه این سقف‌ها مقاوت بالایی در برابر ضربه، وزن سنگین، رطوبت و نم داشته باشند، از قاب‌ و بدنه‌های مقاوم و سخت استفاده می‌شود. برای پوشش اصلی و بخش متحرک سقف، از شیشه‌های ضخیم سکوریت، لمینت، پارچه‌های PVC، پنل ساندویچی و پلی کربنات استفاده می‌شود.

قیمت سقف متحرک رستوران

سقف‌های متحرک از آنجایی که بسیار متنوع می‌باشند، قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. قیمت سقف متحرک بنا بر جنس و سازه‌هایی که در آن به کار رفته شده است، متفاوت است.

عوامل تاثیرگذار در قیمت سقف متحرک رستوران مانند موتور، شیشه و مواردی از این قبیل هستند. نصب سقف متحرک نیز قیمتی جدا از همه این موارد خواهد داشت. شما می‌توانید با مطالعه نوشتار قیمت سقف متحرک پارکینگ اطلاعات بیشتری درباره نحوه قیمت گذاری سقف‌های متحرک بدست بیاورید.

اگر شما عزیزان به فکر راه اندازی یک رستوران هستید یا در حال حاضر آن را دارا می‌باشید، می‌توانید با مراجعه و تماس با ما در سایه برگ، اطلاعات بیشتر و مناسب‌تری درباره سقف متحرک رستوران و هزینه‌های آن کسب کنید. سایه برگ با بیش از ۲۰ سال تجربه در طراحی، تولید و نصب و راه اندازی این محصول، بهترین گزینه برای جلب اعتماد شما عزیزان است.

  • محمد سلطانی نیا
    17ام آذر 1400 پاسخ

    جناب برای رستوران های خیلی بزرگ هم امکان نصب وجود داره؟ کافه رستوران ما برش ۱۵ هست

    • سایه برگ
      17ام آذر 1400 پاسخ

      باسلام بله این امکان وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر و نحوه اجرا با کارشناسان ما در سایه برگ با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۱۳۳۸۱۶ در ارتباط باشید.

  • نکات مهم در شست و شوی انواع سقف متحرک | سایه برگ
    17ام آذر 1400 پاسخ

    […] سقف متحرک رستوران […]

یک پاسخ بگذارید