شست و شوی انواع سقف متحرک
31
اردیبهشت

زمانی که صحبت از شست و شوی انواع سقف متحرک می‌شود، افراد به دو گروه موافق و مخالف این کار تقسیم بندی می‌شوند. نظر ما این است که شست و سوی سقف متحرک بسیار ضروری است. فرقی ندارد که شما از کدام دسته هستید در این مقاله از سایه برگ به دلایل ضرورت شست و شوی انواع سقف متحرک می‌پردازیم.

علت شست و شوی انواع سقف متحرک

اولین پاسخ برای علت شست و شوی سقف متحرک که به ذهن افراد خطور می‌کند مسئله زیبایی ظاهری می‌باشد. در هر صورت یک سقف تمیز و براق زیبای خیره کننده‌تری در مقایسه با یک سقف چرک و سیاه دارد . اگرچه سازه‌های سقف متحرک در دید افراد زیباتر پاکیزه‌تر بیاید جذاب‌تر است و در سقف متحرک رستوران مشتریان بیشتری را جذب خود می‌کند.

پس از مورد زیبایی، اصلی‌ترین دلیل شست و شوی انواع سقف متحرک از بین بردن آلودگی است. زدودن آلودگی از انواع سقف متحرک پارچه ای، سقف متحرک اتوماتیک، سقف متحرک استخر و غیره از روند تغییر رنگ پارچه یا کدر شدن شیشه جلوگیری می‌کند و باعث افزایش طول عمر سقف کاذب می‌شود.

شست و شوی سقف متحرک استخرالبته این نکته مهم است که شست و شوی انواع سقف متحرک با یکدیگر تفاوت دارند و بعضی از ‌سقف‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برخی دیگر از اهمیت کمتری برخوردار هستند. پارچه‌ها و شیشه‌های سایبان‌ها انواع ‌سقف‌های متحرک از نظر عبور نر به دو دسته‌ی مات و شفاف تقسیم می‌شوند.

در پارچه‌ها و شیشه‌های شفاف ۳۰ درصد عبور نور بیشتری داریم که از جمله معایب این شیشه و پارچه دیده شدن خاک و بعضی گل و لای روی سقف می‌باشد. این نوع شیشه و پارچه مراقبت بیشتری نیاز دارد. یکی دیگر از عوامل موثر برای شست و شوی انواع سقف متحرک موقعیت سازه، کاربرد آن، موقعیت جغرافیای و آب و هوایی آن است.

معمولا ‌سقف‌های متحرک در شهرهای شلوغ مثل تهران نسبت به شهرهای کوچک و کم جمعیت کثیفی بیشتری را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال استفاده از سیگار و قلیان در زیر سقف باعث زرد شدن و کدر شدن آن می‌شود. در مناطق شرجی اگر به پوشش‌های سقف متحرک رسیدگی نشود شاهد قارچ‌ها و کپک‌ها بر روی سطح می‌باشیم.

آزمایش‌های اولیه برای شست و شوی انواع سقف متحرک

قبل از شروع شست و شوی سقف متحرک اول روش شست و شوی آن را مشخص کند. برای این کار قسمتی از سقف را انتخاب و روش شست و شو را روی آن آزمایش کنید تلاش کنید قسمت انتخابی جای باشد که زیاد در معرض دید نباشد.

‌روش‌ها مراقبت هنگام شست و شوی انواع سقف متحرک

  • از ماشین‌های آب پاش پودری استفاده کنید.
  • از فرچه‌های بدون زبری (نرم) استفاده کنید.
  • ترجیحا از آب گرم استفاده شود.
  • هنگام شست و شو مراقب لامپ‌ها و موتورهای داخلی به کار رفته در سیستم باشید.

سخن پایانی شست و شوی انواع سقف متحرک

شست و شوی انواع سقف متحرک با توجه به موقعیت جغرافیایی، جنس، رنگ، نوع سازه، کاربرد آن و ناحیه قرارگیری سازه تفاوت دارد. در این مقاله از سایه برگ تلاش بر این بود ک نکات مهمی را هنگام شست و شوی انواع سقف متحرک به شما آموزش دهیم. امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)