قیمت سقف متحرک استخر چگونه محاسبه می‌شود؟
31
فروردین

اگر شخصی قصد ساخت استخر را در حیاط خانه داشته باشد چندین سوال بی جواب به ذهنش خطور می‌کند که اصلی‌ترین آن‌ها این است چگونه استخر از ساختمان‌های اطراف دید نداشته باشد؟ آیا سقف متحرک استخر مناسب است؟ قیمت سقف متحرک استخر چگونه محاسبه می‌شود؟

امروزه با ساختمان سازی‌های انبوه و کمبود فضای کافی داخل شهرهای شلوغ برای استفاده دو منظوره و اشغال کردن فضای کمتر، از سقف های متحرک استفاده می‌کنند. اما جای نگرانی ندارد در ادامه این مقاله از سایه برگ شما را با نحوه ساخت و نحوه برآورد قیمت سقف متحرک استخر آشنا می‌کنیم.

آیا قیمت سقف متحرک استخر با واحد متر مربع محاسبه می‌شود؟

در بازار عمدتا قیمت سقف متحرک استخر را با واحد متر مربع اعلام می‌کنند، اما به طور کلی نحوه محاسبه دقیق قیمت سقف متحرک استخر بسته به نوع رنگ، مدل، ابعاد، نوع متریال مصرفی و نحوه نصب متغیر است.

بنابراین جهت محاسبه دقیق قیمت در آغاز باید مدل سقف متحرک استخر پلی‌ کربنات، سقف ریلی استخر، سقف متحرک پارچه ای و غیره، نحوه نصب، رنگ پروفیل‌ها، نوع پارچه یا متریال، هندلی بودن یا اتوماتیک بودن و میزان نور سیستم روشنایی تعیین گردد.

علت اهمیت ابعاد در قیمت سقف متحرک استخر 

علت اهمیت ابعاد در قیمت سقف متحرک استخر 

با ذکر یک مثال مفهوم را برا شما قابل درک‌تر می‌کنیم. فرض کنید ابعاد استخر a دارای ۶ متر طول و ۳ متر عرض است و ابعاد استخر b داری ۶ متر عرض و ۱۲ متر طول است با این تفاسیر ابعاد استخر a برابر است با ۱۸ متر مربع و ابعاد استخر b برابر است با ۳۶ متر مربع که در نتیجه مساحت استخر دوم ۲ برابر استخر اول است.

در اینجا سوال پیش می‌آید زمانی که قیمت سقف متحرک اول x تومان است، قیمت سقف متحرک استخر دوم ۲x تومان است؟ یعنی دو برابر است؟ جواب خیر است. زیرا ۶۰ درصد از مصالح مصرفی در آن ها مشترک است و فقط ۴۰ درصد آن به اندازه مربوط می‌شود. بنابراین تا اینجا متوجه شدید که طبق عمده بخش مشترکات این دو استخر، قیمت استخر b ارزان‌تر در می‌آید.

متریال مورد استفاده در سقف متحرک استخر

متریال مورد استفاده در سقف متحرک استخر

سازه‌های سقف متحرک استخر در هر فصلی از سال و در هر شرایط آب و هوایی برای قابل استفاده است، به طوری که استخر شما را به استخری چهار فصل تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متنوع به زیبایی و چشم انداز محیط نمایی دلپذیرتر و چشم نوازتر ببخشید. نکته دیگری که قابل ذکر است مقاومت این سبک پوشش در برابر ضربه است که از آسیب دیدن شما در هنگام شنا جلوگیری می‌کند.

کنترل استحکام و مقاومت بالای لایه‌های پلی کربنات تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد از طرفی در صورت رسیدن دما به ۴۰ درجه هیچ آسیبی به این مواد مصرفی وارد نمی‌کند. کیفیت سازه‌های پلی کربناتی و آهنی آنقدر بالاست که حتی فرسایش این سازه در برابر تغییر اقلیم ایران در طول زمان بسیار کم است.

در نهایت می‌توانید از سازه‌های آهنی با روکش پلی کربنات سبک برای استخرهای خصوصی و خانگی خود با هر فضایی که می‌خواهید استفاده کنید.

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نحوه ساخت و مواد مصرفی به کار رفته در سقف متحرک استخر و نحوه محاسبه قیمت سقف متحرک استخر آشنا کنیم. باید در نظر داشته باشید برای خروجی قیمت دقیق باید مدل سقف متحرک استخر، مواد مصرفی به کار رفته، میزان رنگ پروفیل و غیره در قیمت نهایی تاثیرگذار است.

پیشنهاد می‌شود برای گرفتن تصمیم نهایی و انتخاب بهترین و متناسب‌ترین سقف متحرک استخر با کارشناسان و متخصصین ما در ارتباط باشید. همچنین وبسایت سایه برگ را برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت سقف متحرک پارکینگ، قیمت سایبان جمع شونده و غیره دنبال کنید. 

۵/۵ - (۴ امتیاز)