مقایسه سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای
29
آذر

امروزه سیستم‌های سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای انتخاب بسیاری از افراد خواهد بود. برای پوشش فضاها و محوطه‌های باز در اماکن عمومی و خصوصی، می‌توان از سیستم‌های اتوماتیک با متریال‌های مختلف استفاده کرد. اما عواملی مانند میزان ماندگاری سقف متحرک و یا هزینه نهایی نصب آن می‌تواند انتخاب را برای کارفرما سخت کند.

در این مقاله قصد داریم با مقایسه دو نوع سقف متحرک اتوماتیک پرطرفدار، شیشه ای و پارچه ای، کار شما را در سفارش پوشش متحرک آسان کنیم. با بررسی مزایا و معایب هر کدام، می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، بهترین مورد را برگزینید.

سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای چه تفاوتی دارند؟

بهتر است برای درک تفاوت‌های اصلی اسقف‌های متحرک، با انواع آن آشنا شوید. پس از آن، به دنبال جزئیات انتخاب سقف متحرک پارچه‌ای و شیشه ای بروید.

حریم خصوصی با سقف پارچه ای

اگر انتخاب شما برای سقف متحرک رستوران یا کافه، سقف متحرک شیشه ای باشد، شاید مشکل زیادی در حفاظت از حریم شما ایجاد نشود. زیرا این اماکن عمومی هستند و اغلب مردم از تماشای آسمان و مناطق دوردست از پشت شیشه لذت می‌برند.

اما اگر به دنبال پوشش شیشه ای متحرک در خانه یا محوطه شخصی خود هستید، توجه داشته باشید ممکن است مقداری از حریم شما در دیدرس دیگران قرار گیرد. برای مثال فرض کنید با پوشش سقف متحرک استخر قصد داشته باشید از دید همسایگان فرار کنید. انتخاب سقف متحرک شیشه ای در این موقعیت اشتباه و ناکارآمد خواهد بود.

مقایسه سقف جمع شونده پارچه ای با سقف متحرک شیشه‌ای

نورپردازی و جلوه سقف متحرک

در مکان‌هایی که دکوراسیون مدرن دارند و به نورپردازی سالن یا محوطه خود اهمیت می‌دهند، بهترین انتخاب سقف متحرک پارچه ای می‌باشد. همانطور که قابل تصور است، نورپردازی روی یک پوشش مات مانند پارچه بیشتر جواب می‌دهد تا روی سقف شیشه ای. شیشه نور را از خود عبور می‌دهد و زیبایی دلخواه شما را تقدیم‌تان نمی‌کند.

مراقبت از سقف متحرک شیشه ای

تصور کنید از یک پوشش کامل شیشه ای در اطراف خود استفاده کرده‌اید. تمیز کردن شیشه‌ها و گردگیری آن‌ها ممکن است، بسیار کار سخت و هزینه‌برداری باشد. پارچه‌های PVC مورد استفاده در سقف متحرک پارچه ای اغلب ضد قارچ، میکروب و آب بوده و به اندازه سقف متحرک شیشه ای نیاز به گردگیری و غبارروبی ندارند. شما می‌توانید در مقاله سقف متحرک با سنسور باران درباره قابلیت‌های متفاوت سقف‌های اتومات بخوانید.

استفاده از نور طبیعی با سقف شیشه ای

اینکه شما در تمام روز از نور طبیعی خورشید استفاده کنید، فضا را بیش از اندازه دلچسب می‌کند. همچنین روی روحیه و انرژی شما یا مشتریان رستوران تاثیر می‌گذارد. اما ممکن است برای برخی کسب و کارها یا محیط‌های خصوصی مناسب نباشد. سقف شیشه ای باعث می‌شود فضا برای شما گلخانه‌ای و مرطوب شود. همچنین گرما تا حد قابل توجهی در خانه یا محیط کار باقی می‌ماند.

تفاوت بین سقف متحرک پارچه ای با سقف شیشه ای

مقایسه هزینه سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای

قطعا در مقایسه سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای، یکی از مهم‌ترین عوامل برای کارفرما و یا صاحبخانه میزان هزینه طراحی و اجرای یک سقف متحرک است. باید قبول کنیم که سقف متحرک شیشه ای جلوه خاصی دارد. این سازه از لوکس‌ترین سازه‌ها محسوب می‌شود و هزینه نصب آن نیز به نسبت بقیه مدل‌ها، بالاتر است.

اما سقف متحرک پارچه ای به نصب کم‌هزینه‌تر و سبک‌تر بوده و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است. البته جنس پارچه استفاده شده در پوشش سقف بسیار در هزینه آن موثر است. با کسب دانش بیشتر درمورد قیمت سایبان جمع شونده ، می‌توانید به مقایسه انواع سقف و سایبان جمع شو بپردازید.

نقطه ضعف سقف متحرک شیشه ای چیست؟

در کنار لوکس و مدرن بودن سقف متحرک شیشه ای، معایبی از این سازه وجود دارند که برای بسیاری از افراد مشکل‌ساز شده است. در ادامه مقایسه سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای، به چند مورد از نقاط ضعف پوشش شیشه ای اشاره می‌کنیم.

  • از بین رفتن حریم خصوصی افراد
  • عبور نور و بالا بردن گرمای محیط
  • ایمنی پایین در مقابل آتش سوزی
  • سنگین بودن سازه شیشه ای
  • نیاز به فضای بزرگتر برای اجرا

باید در مقابل تمامی این معایب توجه داشت که سقف متحرک شیشه ای بهترین گزینه برای گلخانه‌ها است. اما صرفا امکان دارد، برای برخی از اماکن عمومی ضررهای بیشتری داشته باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت پنجره گیوتینی برقی پیشنهاد می‌شود به مقاله‌ی آن یک سر بزنید.

نصب و اجرای انواع سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای

شما تا اینجا، با ابعاد و مقایسه سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای آشنایی پیدا کردید. حالا می‌توانید با این اطلاعات، بهترین گزینه را برای شرایط خود انتخاب کنید. البته موارد دیگری مانند سقف جمع شونده آلومینیومی یا سقف متحرک پلی کربنات نیز وجود دارد. سایه برگ مفتخر است، در تمامی موارد، مشاوره‌های تخصصی به شما ارائه دهد.

کارشناسان سایه برگ می‌توانند به صورت تماس تلفنی و یا برقراری ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی، شما عزیزان را در انتخاب سقف متحرک مناسب، برای محیط‌های مختلف، راهنمایی کنند. مجموعه سایه برگ با بیش از ۲۰ سال تجربه در طراحی و تولید سیستم‌های اتوماتیک سایبان و سقف، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی خواهد بود.

کلام آخر

در انتخاب بین سقف متحرک پارچه‌ای و شیشه‌ای، تفاوت‌های اساسی وجود دارد. اگر در فضاهای عمومی مانند رستوران یا کافه، سقف شیشه‌ای مناسب است زیرا افراد از مناظر بیرونی لذت می‌برند. اما در فضاهای شخصی، سقف پارچه‌ای حفظ حریم خصوصی را تضمین می‌کند. برای نورپردازی و دکوراسیون مدرن، سقف پارچه‌ای مناسبتر است زیرا نور را بهتر پخش می‌کند. همچنین، مراقبت از سقف شیشه‌ای نیازمند دقت بیشتری است. در نهایت، انتخاب بین این دو نوع سقف متحرک بایستی با توجه به نیازها و سلیقه شما صورت گیرد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)