سقف متحرک پاسیو
25
آبان

یکی از فضاهای متعددی که نصب سقف متحرک شیشه ای برای آن کاربرد دارد، پاسیو است. سقف متحرک پاسیو انواع گوناگونی دارد و می‌توان مزایای زیادی برای آن برشمرد. به همین خاطر، در بسیاری از آپارتمان‌ها، ساکنان اقدام به نصب سقف متحرک برای پاسیو می‌کنند. در بخش‌های بعدی این مقاله از سایه برگ ، بیشتر درباره‌ سقف متحرک پاسیو توضیح خواهیم داد، تا اگر قصد دارید برای پاسیو سقف متحرک نصب کنید، بتوانید با دید بازتری اقدام کنید.

انواع سقف متحرک پاسیو

سقف متحرک از یک سازه‌ی فلزی و یک پوشش تشکیل شده است. این سقف از پروفیل آلومینیومی و پوششی تشکیل شده که روی ریل‌‌ حرکت می‌کند. پوشش سقف می‌تواند، شیشه‌ای، پارچه‌ای، از جنس پلی‌کربنات و آلومینیوم باشد.

سقف متحرک پاسیو، می‌تواند دستی یا اتوماتیک باشد. سقف متحرک اتوماتیک شامل یک موتور و ریموت کنترل می‌شود که به وسیله‌ ریموت می‌توان سقف را به‌طور خودکار باز و بسته کرد. حال‌آن‌که در سقف دستی، سقف به‌صورت دستی جمع می‌شود. سقف متحرک مکانیکی یا دستی، ارزان‌تر از نوع اتوماتیک آن است، اما اگر ابعاد سقف بزرگ باشد، کار کردن با نوع دستی آن دشوار است و مشکلاتی را درپی خواهد داشت.

از طرف دیگر می‌توان در سقف متحرک پاسیو چراغ تعبیه کرد تا فضای پاسیو در تمام اوقات نور کافی داشته باشد.

سقف متحرک پاسیو ممکن است برای پشت‌بام یا طبقه‌ی هم‌کف نصب شود. معمولاً برای پشت‌بام از شقف شیشه‌ای و برای هم‌کف از پلی‌کربنات استفاده می‌کنند. سقف متحرک پاسیو ممکن است از پلی‌کربنات، پارچه، شیشه یا آلومینیوم باشد.

در بخش بعد، درباره‌ هریک از این انواع بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع سقف متحرک پاسیو

سقف متحرک پاسیو پلی‌ کربنات

در سقف متحرکی که از جنس پلی‌کربنات باشند، از ورق‌های نشکن و پروفیل‌های آلومینیومی تولید می‌شود. این نوع سقف در برابر بارش‌های جوی بسیار محکم و مقاوم است، زیرا کاملاً آب‌بندی شده است. سقف پلی‌کربنات شفاف نور را عبور می‌دهد، اما به خارج از فضا دید ندارد. ضمناً پلی‌کربنات رنگ‌های گوناگونی دارد.

سقف متحرک پاسیو پارچه‌ ای

مقاومت سقف متحرک پارچه‌ ای به اندازه‌ی سقف پلی‌کربناتی نیست و در برابر بارش‌های سنگین جوی استحکام ندارد. قیمت سقف متحرک پارچه‌ای کمتر از سقف متحرک پلی‌کربنات است. سقف پارچه‌ای می‌تواند از جنس PVC باشد. این جنس طول عمر بیشتری دارد و در عین حال ضد آب، هوابند و سبک است پروفیل‌هایی که در ساخت این سقف به‌کار می‌رود، آلومینیوم با رنگ الکترواستاتیک است.

سقف متحرک پاسیو شیشه‌ ای

این سقف از سکوریت با فریم آلومینیومی ساخته می‌شود. سقف‌های شیشه‌ای حبابی نوع خاصی از این سقف‌ها هستند که زیبا و شفاف و دربرابر آتش‌سوزی و حرارت مقاوم ‌اند.

سقف متحرک پاسیو آلومینیومی

قاب و سطح سقف متحرک آلومینیومی محکم و در برابر دما مقاوم است. محل اتصال ستون و سقف با سازه‌‌ی فولادی گالوانیزه تقویت و ایمن می‌شود. این سقف ویژگی‌های زیر را دارد:

  • در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش مقاوم است.
  • در برابر برف ایمن است و می‌تواند برف را تا ۵ سانتی‌متر بارگیری کند.
  • در برابر باد و طوفان مقاوم است و دربرابر باد تا قدرت ۱۰۰ متر بر ثانیه ایستادگی دارد.

مزایای سقف متحرک پاسیو

سقف زدن برای پاسیو از نور شدید آفتاب در روزهای گرم و باد، طوفان، برف و باران در روزهای سرد جلوگیری می‌کند. همچنین فضای پاسیو را از آلودگی و گرد و خاک حفظ می‌کند. اما مزیت سقف متحرک نسبت به سقف ثابت در آن است که سقف متحرک را می‌توان به هنگام نیاز باز و از نور خورشید و هوای آزاد استفاده کرد.

مزایای سقف متحرک پاسیو

مقاله پیشنهادی: پنجره گیوتینی برقی

قیمت سقف متحرک پاسیو

قیمت سقف متحرک پاسیو به موارد زیر بستگی دارد:

  • جنس پوشش سقف
  • جنس سازه‌ی فلزی سقف
  • نوع موتوری که برای سقف به‌کارمی‌رود.
  • ابعاد فضایی که سقف برای آن نصب می‌شود.

در نتیجه قیمت سقف متحرک پاسیو را نمی‌توان به صورت کلی اعلام کرد. برای استعلام قیمت سقف پاسیو متحرک لطفا با سایه برگ تماس بگیرید تا با توجه به محل مورد نظر و جنس سقف، هزینه آن اعلام شود.

مطلب پیشنهادی: خرید سایبان بازویی

اجرا سقف متحرک پاسیو

برای نصب سقف متحرک شیشه‌ای مراحل زیر طی می‌شود:

  • ابتدا محل مورد نظر با پروفیل آهنی پروفیل‌کشی می‌شود.
  • قطعات شیشه‌ای روی آن نصب می‌شود. در این مرحله شیشه‌ها حتماً باید ایمن‌سازی شود. ضمناً لمینت نیز روی آن انجام گیرد.
  • در آخر، با چسب سیلیکون فضاهای باقی‌مانده را پرمی‌کنند.

اجرا سقف متحرک پاسیو

مطالعه بیشتر: سقف جمع شونده

بایدها و نباید‌های نصب سقف متحرک پاسیو

برای نصب سقف متحرک در پاسیو بهتر است موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • نصب باران‌گیر: بارانگیر باید شفاف باشد تا سقف پاسیو به‌راحتی دیده شود.
  • استفاده از مصالح و سازه‌های سبک: استفاده از مصالح سنگین مانند گچ، آجر و سیمان برای سقف پاسیو ممنوع است و شهرداری با این موارد برخوردمی‌کند.
  • شفافیت برای عبور دادن نور
  • فضای پاسیو در آپارتمان‌ها مشاع است و باید ساکنان ساختمان به‌طور مشترک درباره‌ی آن تصمیم بگیرند؛ مگر آن‌که در سند طبقه‌ی اول مشاع نبودن پاسیو ذکر شده باشد.
  • نباید تاسیسات و لوله‌کشی ساختمان از پاسیو عبور کند. درصورتی‌که چنین اتفاقی بیفتد، شهرداری مالک را جریمه خواهد کرد.

بیشتر بدانید: خرید سایبان برقی

سوالات متداول سقف متحرک پاسیو

در چه مواقعی پوشاندن نورگیر از نظر قانون الزامی است؟

اگر نورگیر در پیلوت و زیرزمین، به‌عنوان پارکینگ استفاده شود، نصب سقف برای آن الزامی است. همچنین برای تهویه هوا نصب سقف متحرک توصیه می‌شود.

در چه مواردی نصب سقف برای نورگیر غیرمجاز است؟

نصب سقف در طبقات برای نصب تاسیسات با شبکه فلزی غیرقانونی است. همچنین استفاده از مصالح ریزنده و سنگین مانند آجر، گچ و تیرآهن که در برابر ضربه و آتش مقاوم نباشند، منع قانونی دارد.

سخن آخر سقف متحرک پاسیو

در این نوشته، تلاش کردیم تا اطلاعاتی را پیرامون نصب سقف متحرک برای پاسیو در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد دارید برای پاسیو‌ی آپارتمان خود سقف متحرک بزنید، می‌توانید با کارشناسان سایه‌ برگ تماس بگیرید و درباره‌ی قیمت یا هرآنچه که  می‌خواهید از کارشناسان بپرسید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)