نکات مهم در شستشوی سایبان برقی
10
دی

پیش از اینکه به نکات مهم در شستشوی سایبان برقی بپردازیم، لازم است در مورد نظافت سایبان ها اطلاعات کافی را داشته باشید. چرا نظافت و رعایت بهداشت سایبان ها اهمیت دارد؟ آلودگی‌های ناشی از گرد و غبار، بارش باران و دیگر عوامل طبیعی در طولانی مدت باعث پوسیدگی پارچه سایبان می‌شود. معمولا برای شستشوی سایبان تاشو برقی دو روش داریم. در روش اول می‌توانید از دستگاه‌های شستشو استفاده کنید و در روش دوم تمام تجهیزات را باید از هم جدا کنید و هر کدام را جداگانه بشویید. با توجه به اینکه شما چه مدل سایبان متحرکی دارید، می‌توانید روش شستشوی خود را انتخاب کنید.

چرا نظافت سایبان برقی اهمیت دارد؟

با توجه به هزینه خرید سایبان برقی، نصب و راه اندازی بالایی که دارند، نگهداری از آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است. عوامل طبیعی باعث کوتاه شدن عمر سایبان می‌شود. مهم‌ترین روش نگهداری از این وسایل، شستشوی سایبان متحرک به طور روزانه است. شستشوی سایبان‌ها به روش دوم که باید تمام وسایل و تجهیزات آن را باز کنید، بسیار دشوار و زمان بر خواهد شد. یکی از دستگاه‌های شستشو را خریداری کنید و روزانه برای نظافت سایبان از آن استفاده کنید.

چرا نظافت سایبان برقی اهمیت دارد؟

نکات مهم که هنگام شستشوی سایبان باید به آن توجه کرد

همانطور که می‌دانید، شستشوی سایبان‌هایی که به صورت برقی کار می‌کنند، به دقت بالا و رعایت نکات نیاز دارد. عدم رعایت نکات می‌تواند عاملی برای ایجاد اختلال در عملکرد سایبان شود. انتخاب شوینده اولین نکته است که باید رعایت کنید. شستشوی روزانه به مواد شوینده قوی نیاز ندارد. مواد شیمیایی که در شوینده‌های قوی قرار دارد، از جمله عواملی است که باعث پوسیدگی پارچه‌ها و زنگ‌زدگی آهن می‌شود. اگر از دستگاه‌های شستشو استفاده می‌کنید، توجه به فشار دستگاه از دیگر عواملی است که عامل پوسیدگی است. بهترین روش آبکشی، استفاده از سطل است که هیچ آسیبی به سایبان وارد نمی‌کند.

گردگیری قبل از شستشوی سایبان برقی

سایبان‌ها در فضای باز قرار می‌گیرند و با گرد و غبار، باران و برف و دیگر عوامل طبیعی مواجه هستند و نیاز به شستشوی سایبان برقی دارند. در صورتی که سایبان‌های برقی را پیش از شستشو گردگیری نکنید، احتمال بوجود آمد قارچ بالا می‌رود. بنابراین، حتما گردگیری پیش از شستشو را انجام دهید. فارغ از آسیب‌هایی که به پارچه و آهن وارد می‌شود، عدم گردگیری باعث شده که حتی پس از شستشو، ظاهر سایبان ناخوشایند شود.

گردگیری قبل از شستشوی سایبان برقی

نکات عوامل مهم در شستشوی انواع سایبان ها

سایبان‌ها در انواع گوناگونی طراحی و تولید شدند و خرید سایبان بازویی برقی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. با توجه به ویژگی های هر کدام، خریداری می‌شود. اگر دستگاه سایبان شما دستی است، با وجود اینکه کارایی و راحتی در استفاده سایبان برقی را ندارد اما شستشوی آن آسان است. پس از جمع آوری زباله‌هایی که بر روی آن ریخته است، با آب بشویید. نیاز به استفاده از مواد شوینده برای سایبان‌های دستی ندارید.

سایبان‌های پلاستیکی که از دیگر انواع سایبان‌ها است، تنها با اسپری کردن محلول تمیز می‌شوند. در میان تمام انواع سایبان‌ها، سایبان برقی از جمله مهمترین آن‌ها از لحاظ شستشو است. رعایت نکات از جمله گردگیری پیش از شستشو که در بخش قبل به آن پرداختیم و جدا کردن قطعات سایبان برای شستشو از دیگر موارد مهم است که توجه به آن باعث افزایش طول عمر سایبان می‌شود.

سوالات متداول شستشوی سایبان برقی

چه دستگاهی برای شستشوی مناسب است؟

بهترین روش برای آبکشی پس از شستن، استفاده از سطل است. فشار زیاد آب مانند مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها عامل پوسیدگی سایبان است.

هر چند روز یکبار باید شستشو انجام شود؟

بازه زمانی مشخصی وجود ندارد. به این نکته توجه کنید که سایبان نباید کثیف باشد. هر زمانی که عوامل طبیعی بر روی سایبان‌ها آلودگی ایجاد کند، باید تمام گرد و غبارها و فضولات آن را تمیز کنید.

سخن پایانی شستشوی سایبان برقی

در این مقاله از سایه برگ به تمام نکات شستشو سایبان متحرک که به عنوان سایبان برقی هم در بازار شناخته شده است، پرداختیم. بررسی کردیم که برای شستن این دستگاه‌ها از دو روش استفاده می‌کنیم. در روش اول شستشو با گردگیری و آبکشی به صورت روزانه بود که باعث جلوگیری از انواع پوسیدگی‌ها می‌شد. در روش دوم تمام قطعات سایبان باید باز شود و هر کدام به صورت جداگانه شسته شود. اگر می‌خواهید از مواد شوینده استفاده کنید، مواد شوینده نباید قوی باشد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)