انواع سایبان حیاط
20
آذر

با روند رو به رشدی که ساختمان‌های مسکونی در پیش گرفته‌اند، داشتن حیاط برای اکثر منازل، یک حسن تلقی می‌شود. اگر شما هم یکی از افراد خوش شانسی هستید که در خانه خود حیاط دارید، حتما می‌دانید که در روزهای آفتابی و گرم، به یک سایبان حیاط احتیاج خواهید داشت تا بتوانید در زیر سایه آن، با آرامش کامل به تفریح مورد نظر خود بپردازید. امروزه این محصول یکی از محبوب‌ترین‌ها بوده که از افراد در برابر تابش نور خورشید، باران‌های فصلی و غیره محافظت می‌کند. از این سایبان علاوه بر استفاده در محیط حیاط، برای سایبان خودرو، تراس منزل و یا بالکن نیز استفاده می‌گردد.

در این مطلب شما را با انواع سایبان حیاط و کاربرد آن‌ها آشنا می‌کنیم تا بتوانید مناسب‌ترین خرید سایبان برقی جمع شونده یا ثابت مناسب را برای منزل خود داشته باشید.

کاربرد انواع سایبان حیاط

اگر شما منزلی تهیه کردید که پارکینگ ندارد و مجبور به استفاده از فضای حیاط برای پارک خودرو‌هایتان هستید؛ حتما متوجه خواهید شد که تا چه اندازه به سایبان حیاط، به عنوان پارکینگ احتیاج دارید. شما می‌توانید برای مسقف کردن فضا و پارک اتومبیل، از انواع سایبان حیاط که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید. اما قبل از آن، پیشنهاد می‌کنیم از قیمت سایبان چتری ماشین با خبر شوید.

امکان دارد شما خانه‌ای در طبقه‌ی اول یک مجتمع مسکونی خریداری کرده باشید که این خانه، حیاط خلوت داشته باشد. با ساخت انواع سایبان، فضای مورد نظر خود را شخصی کنید و دیگر نگران بارش باران یا سقوط اجسام بر روی وسایل خود نباشید.

احتمال دارد که شما یک ویلا یا خانه باغ شخصی داشته باشید و بخواهید با استفاده از انواع سایبان حیاط، فضایی را در حیاط تعبیه نمایید. این فضا برای دورهمی‌های خانوادگی استفاده شده و یا محلی برای استراحت در فضای باز، بدون ایجاد مزاحمت نور خورشید یا بارش‌های جوی خواهد بود.

اگر شما هم دارای یکی از شرایط ذکر شده در بالا هستید؛ می‌توانید از انواع سایبان حیاط استفاده کنید تا یک تجربه‌ی فوق العاده برای حضور در فضای باز را داشته باشید.

کاربرد سایبان حیاط
یکی از محصولات بسیار کاربردی که می‌توانید برای جلوگیری از هرگونه عوامل محیطی از جمله باران، برف، استفاده نمایید، سایبان حیاط است .۰

مزایای استفاده از سایبان حیاط

اگر از جمله افرادی هستید که تصمیم به خرید و نصب سایبان برای حیاط خود دارید، حتما با مزیت‌های آن آشنا شده‌اید. اما اگر هنوز هم برای خرید این محصول پرکاربرد تردید دارید، شما را با مزایای استفاده از انواع سایبان حیاط آشنا می‌کنیم:

استفاده از سایبان حیاط باعث می‌شود نور خورشید دیگر آزار دهنده نباشد. اگر از سایبان برای حیاط خلوت خود استفاده می‌کنید دیگر گرد و خاک موجود در هوای آزاد، روی وسایل شما نمی‌نشیند و یک مکانی اختصاصی برای قرار دادن اشیا خود خواهید داشت. در فصل‌های سرد و پربارش، نگران آسیب دیدن وسایل خود در زیر باران یا برف نیستید. همچنین می‌دانید که دیگر، زباله‌ها و یا اشیا مختلف از طبقات دیگر بر روی وسایل شما در حیاط خلوت سقوط نمی‌کند. یکی دیگر از نمونه‌های پرطرفدار سایبان که برای استخر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، سقف متحرک استخر است.

چند مدل سایبان حیاط داریم؟

سایبان‌های استفاده شده در فضای حیاط، با توجه به جنس و متریال مورد استفاده، همچنین با توجه به کاربرد، دستی یا برقی بودن آ‌ن‌‌ها؛ مدل‌های مختلفی دارد. انواع سایبان حیاط را ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

با توجه به استفاده راحت و مزیت‌های زیادی که این محصول برقی به همراه دارد، سایبان‌های ثابت، جای خود را به سایبان‌های برقی داده‌اند و بیشتر از این مدل، در ساخت انواع سایبان حیاط استفاده می‌گردد. در بین این محصول و سقف‌های متحرک مورد استفاده، سایبان‌های پارچه‌ای و چتری بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است.

سایبان حیاط چتری

سایبان‌های چتری اغلب از نوع سایبان‌های متحرک به شمار می‌روند، که نصب و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. این سایبان فقط یک پایه دارد که آن را در محل مورد نیاز قرار داده، و با استفاده از ریموت کنترلی آن را باز یا بسته می‌کنند. ابعاد این سایبان متفاوت بوده و با توجه به کاربرد و محل استفاده از آن، سفارش داده و ساخته می‌شود.

سایبان حیاط چوبی پرگولا

سایبان چوبی یا پرگولا

انواع سایبان حیاط که امروزه جایگاه ویژه‌ای در طراحی مدرن فضای باز دارد، پرگولا یا همان سایبان‌های چوبی است. این سازه معمولا برای زیباسازی فضای خارجی محیط استفاده می‌شود. این محصول دارای پایه‌هایی از جنس چوب و ترمووود است و برای سقف می‌توان از پوشش‌های مختلفی مثل پارچه یا ورق‌های پلی کربنات استفاده کرد.

سایبان حیاط پارچه ای

سایبان‌های پارچه‌ای از پر استفاده‌ترین محصولات هستند. از این سایبان‌ها هم به عنوان سایبان پارکینگ استفاده می‌شود، و هم می‌توان آن را به دیوار متصل کرد و یک سقف متحرک پارچه ای داشت. با توجه به قیمت مناسب این سایبان‌ها و تنوع رنگی و جنس پارچه‌ی به کار رفته در آن، از این محصول در حیاط خلوت، تراس و بالکن استفاده می‌شود.

قیمت سایبان حیاط

قیمت سایبان حیاط با توجه به متریال استفاده شده در داخل آن می‌تواند متغیر باشد. برخی از قسمت‌های مختلف این محصول که در هزینه تاثیر گذار است، عبارتند از:

  • هزینه موتور تیوبلار، ریموت و غیره
  • ابعاد و اندازه سایبان
  • اجرت نصب محصول
  • ما در این بخش سعی نمودیم قسمت‌های مختلف یک سایبان را برایتان بازگو کنیم تا با دید بازتر برای خرید محصول مورد نظر، اقدام نمایید. البته قطعاتی که در سقف متحرک برقی و سقف‌های دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت بوده که حتما باید به این مورد توجه نمایید. شما می‌توانید با تهیه انواع سایبان جمع شونده و سقف‌های متحرک از مجموعه سایه برگ، فضای منزل و محل کار خود را با هزینه مناسب، کاربردی‌تر و زیباتر کنید.

سایه برگ با بیش از ۲۰ سال سابقه در طراحی، نصب و اجرای سیستم‌های اتوماتیک می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد برای شما فراهم سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما در سایت سایه برگ مراجعه فرمایید.

سوالات متداول سایبان حیاط

عمر مفید سایبان حیاط چقدر است؟

تمام محصولات تا زمانی که از آنها به خوبی مراقبت نمایید، از عمر بسیار خوبی برخوردار هستند. به صورت کلی به هنگام سفر و یا در شب، بهتر است این سایبان بسته باشد تا در طولانی مدت، نیازی به تعمیر و یا تعویض آن نداشته باشید.

چگونه سایبان حیاط را تمیز کنیم؟

یکی از نکاتی که باعث می‌گردد تا این محصول، عمر طولانی داشته باشد، تمیزکردن سایبان است. مراقب باشید برای تمیز کردن، از وسایل تیز و برنده استفاده نکنید تا سایبان سوراخ و پاره نشود.

نتیجه گیری سایبان حیاط

با استفاده از سایبان حیاط، به خوبی می‌توانید آسایش را برای خانواده خود به ارمغان آورید. این محصول از طراحی خاص و منحصر به فردی تولید شده است که در ابعاد و اندازه‌های مختلف، از فروشگاه سایه برگ، قابل سفارش است. البته ناگفته نماند که سایبان‌ها، برای محوطه‌هایی همچون ویلا، تراس و غیره بسیار زیبا هستند. در حین سفارش حتما به رنگ و متریال محصول مورد نظر خود دقت نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)