معرفی انواع سقف متحرک حیاط
30
مرداد

اگر در مکان‌های بدون سقف ساختمان خود به دنبال پوششی هستید تا در مقابل عوامل طبیعی مانند باران، برف، گرد و غبار و همچنین نور خورشید محافظت نماید، سقف متحرک حیاط می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در ادامه این مطلب از وبسایت سایه برگ قصد داریم تا به معرفی سقف متحرک حیاط بپردازیم، با ما همراه باشید.

انواع سقف متحرک حیاط

این نوع سقف‌ها در انواع گوناگونی در بازار ارائه می‌شوند. سعی کنید تا با انواع مختلف آن آشنا شوید تا بهتر تصمیم بگیرید که کدام نوع از سقف متحرک حیاط بهترین گزینه برای شما است. انواع آن‌ها عبارتند از: سقف متحرک پارچه ای ، سقف متحرک پلی کربنات، سقف متحرک شیشه‌ای. در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک حیاط از نوع پارچه‌ای را می‌توان ارزان قیمت‌ترین انواع دانست. اما این نوع مقاومت چندان زیادی در برابر شرایط جوی نخواهند داشت. بطور مثال، در بارش‌های سنگین برف یا هنگام وقوع طوفان‌های شدید، دوام زیادی ندارند. برای حل نمودن این مشکل تنها کافیست تا در هنگام شرایط جوی سخت، آن را در حالت جمع قرار دهید. در این صورت ضرری را متحمل نخواهید شد.

سقف متحرک پلی کربنات

سقف متحرک پلی کربنات

این نوع سقف متحرک حیاط، با ورقه‌های غیر قابل شکننده پلی کربنات و آلومینیوم، در رنگ بندی‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها در دو حالت متحرک و ثابت سفارش دهید. از قابلیت‌هایی که سقف متحرک حیاط از نوع پلی کربنات دارند می‌توان به پنجره تهویه هوا و دید نداشتن به داخل عنوان کرد. در این نوع از سقف‌ها به منظور عبور آب در روزهای برفی و یا بارانی مجراهایی تعبیه شده‌اند تا این امر را آسان‌تر کنند و آب را به خوبی هدایت کنند. این نوع از سقف‌ها کاملا با حیاط خلوت‌ها، پاسیوها، آشپزخانه و کتابخانه‌ها در حیاط خلوت مناسب می‌باشند. اجرای ساخت سقف متحرک پلی کربنات در کمترین زمان کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و تقریبا در طی یک روز ۱۰ متر مربع آن قابل نصب است.

از نکات مهمی که درباره این سقف باید بدانید این است که، هیچ نوع آلودگی برای محیط نداشته ولی به لحاظ قیمتی نیز از دیگر انواع سقف‌ها گرانتر محسوب می‌شود. در مقابل در شرایط جوی نابسامان نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

مطلب پیشنهادی: پنجره گیوتینی برقی

سقف متحرک شیشه ای

سقف متحرک حیاط از نوع شیشه‌ای که از جنس شیشه‌های سکوریت ساخته می‌شوند، به علت شفافیت بالایی که دارند به محیط اطراف خود زیبایی خاصی می‌بخشند که طرفداران زیادی را دارد. از فوایدی که سقف متحرک شیشه ای دارد این است که در برابر نور خورشید شفافیت خود را از دست نمی‌دهند و در طول زمان نیز رنگ آن‌ها تغییری نمی‌کند. هزینه اجرای این نوع سقف‌ها بالاست ولی در مقابل مقاومت زیادی دارند.

هزینه اجرای سقف متحرک حیاط

هزینه اجرای سقف متحرک حیاط

قیمت و هزینه این نوع سقف به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بخش تصمیم داریم تا به مواردی که در تعیین قیمت سقف متحرک حیاط تاثیر دارند را برای شما عنوان کنیم. متخصصان پیش از اجرای مراحل نصب آن از محل مذکور دیدن می‌کنند و پس از تخمین زدن مساحت آن، متناسب با میزان اندازه قطعات مورد نیاز، هزینه آن را اعلام می‌کنند.

دومین عاملی که در تعیین قیمت سقف متحرک حیاط تاثیرگذار است، جنش پوششی است که قرار است شما انتخاب کنید. همانطور که اشاره شد اگر شما سقف شیشه ای، پارچه‌ای یا پلی کربنات را برای پوشش محل مورد نظر خود انتخاب کنید، هزینه‌های آن متفاوت است. در پایان نیز می‌توان گفت که مدل‌ها و طرح‌های مختلف نیز در تعیین هزینه‌های نصب سقف حیاط متحرک تاثیرات بسزایی دارند.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در اجرای سقف متحرک حیاط نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوازم و تجهیزات: توجه داشته باشید که در هنگام نصب آن ممکن است تا از تجهیزات جانبی زیادی استفاده شود. در صورت بهره بردن از تجهیزات با کیفیت بالا، ممکن است تا در تعیین قیمت تاثیرگذار باشد.
  • رنگ و طرح: برخی افراد برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر، امکان دارد تا در ساخت این نوع سازه از رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی استفاده کنند. برای همین سفارشی سازی بر مبنای نیاز مشتری نیز می‌تواند هزینه‌های اضافی را شامل شود.
  • دستی یا برقی بودن: چگونگی باز شدن سقف متحرک حیاط متفاوت است. برخی از سقف‌ها برای باز و بسته شدن از یک موتور کوچک برقی با نام ریموت استفاده می‌کنند که به آن‌ها سقف متحرک برقی نیز می‌گویند. اما بعضی سقف‌ها نیز تنها با دست باز و بسته می‌شوند.

سوالات متداول سقف متحرک حیاط

چند نوع سقف متحرک حیاط در بازار ارائه می‌شود؟

انواع مختلفی از این نوع سقف‌ها با طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی ارائه می‌شوند که در میان آن‌ها سقف متحرک پلی کربنات، شیشه‌ای و پارچه‌ای بسیار پرطرفدار هستند.

هزینه اجرای سقف متحرک حیاط به چه عواملی بستگی دارد؟

مواردی مانند جنس، اندازه و مدل آن در تعیین هزینه‌های اجرای آن تاثیر زیادی دارند.

نتیجه گیری سقف متحرک حیاط

در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی انواع سقف متحرک حیاط، تفاوت‌های آن‌ها را نیز برای شما عنوان کنیم. اگرچه سقف‌های متحرک پارچه‌ای از لحاظ مقاومت در برابر شرایط جوی گوناگون، قابل قیاس با سقف‌های پلی کربناتی و شیشه‌ای نیستند، اما مشتریان می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه و هزینه‌های خود هرکدام از این سقف‌ها را برای خود انتخاب کنند. شما برای مشاهده نمونه کارهای ارائه شده در مجموعه سایه برگ، می‌توانید به وبسایت ما مراجعه نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)