انواع پارچه سقف متحرک
17
بهمن

همانطور که می‌دانید سقف متحرک پارچه‌ای سازه‌ای است که به کمک آن می‌توانید، همزمان یک فضای باز و بسته را در اختیار داشته باشید. این سازه مزایای بسیار زیادی دارد که در مقاله سقف متحرک پارچه ای به طور کامل به آن اشاره کردیم تا بتوانید به راحتی به خرید سایبان بازویی بپردازید.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در هنگام خرید یک سقف متحرک به آن دقت کنیم، جنس پارچه سقف است؛ چرا که از عوامل طول عمر سازه محسوب می‌شود. در این مقاله از سایه برگ قصد داریم به بررسی انواع پارچه‌های سقف متحرک بپردازیم و بررسی کنیم که کدام یک از آن‌ها برای استفاده‌های مختلف مناسب‌تر خواهد بود.

خصوصیات مهم درباره پارچه سقف متحرک

قبل از هر چیزی بهتر است بگوییم پارچه سقف متحرک بهتر است چند خصوصیت داشته باشد تا بتوان آن پارچه را، پارچه مناسب و ایده‌آلی دانست. این خصوصیات در سقف متحرک پارچه ای عبارتند از:

  • آب و رطوبت نباید به راحتی، داخل پارچه سقف متحرک نفوذ کنند. در اصل این پارچه در مقابل رطوبت باید کاملا مقاوم باشد.
  • این پارچه بهتر است نسوز بوده و در مقابل آتش نیز مقاوم باشد.
  • در مقابل سرما و گرما عایق مناسبی محسوب شود.
  • طول عمر پارچه سقف متحرک باید بالا باشد، به طوری که با یک‌بار خرید، بتوان تا مدت‌ زمان طولانی به راحتی از آن استفاده کرد.
  • داشتن طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، مزیت محسوب شده و می‌تواند کاربردی باشد.
  • قیمت پارچه سقف متحرک باید معقول و مناسب در بازار ارائه شود.

پارچه برزنتی

انواع پارچه سقف متحرک

پارچه های سقف جمع شونده شامل سه دسته اصلی پارچه‌های برزنتی، پارچه‌های پی وی سی، پارچه‌های ترانزیتی یا کانتینری می‌باشد. در ادامه به هر یک از این پارچه‌‎ها و خصوصیات آن‌ها به طور کامل پرداخته‌ایم.

پارچه برزنتی

این نوع پارچه بیشتر برای سازه‌های سقف متحرک اتوماتیک کاربرد دارد. پارچه برزنت کاملا ضدآب و بسیار مقاوم بوده و از پلی استر پنبه ساخته می‌شود. از کاربردی‌ترین انواع پارچه برزنتی می‌توان به پارچه برزنتی شمعی اشاره کرد. این پارچه در ساخت انواع سقف‌های متحرک کاربرد دارد. از دیگر مزیت‌های این نوع پارچه می‌توان به مقاومت در مقابل باد و طوفان، دوام و عمر طولانی مدت و سبکی و راحتی اشاره کرد؛ هم‌چنین پارچه برزنت در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید مقاوم بوده و آن‌ها از عبور نمی‌دهد.

پارچه ترانزیتی یا کانتینری

این نوع پارچه یکی از انواع پارچه‌های برزنتی محسوب می‌شود. این نوع پارچه از فلامنت پنبه ساخته شده است و کاملا ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های پارچه کانتینری یا برزنتی در پارچه سقف متحرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر اشعات مضر آفتاب
  • مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف مانند باد و باران و طوفان و یا آفتاب شدید
  • ضد آتش و نسوز
  • شستشوی آسان و سادگی در نصب
  • دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلف
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

پارچه pvc

پارچه pvc

در حقیقت پوشش PVC حاوی یک سری مواد افزودنی می‌شود که به پارچه‌های مختلف خواص مختلف و زیادی می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی پارچه با پوشش pvc می‌توان به مقاوم بودن در برابر آفتاب و اشعه UV، ضد آتش و نسوز بودن و طول عمر بالا می‌توان اشاره کرد؛ به طوری که برای این پارچه‌ها طول عمری در حدود ۲۰ سال را می‌توان تخمین زد. این در حالی است که پس از ۲۰ سال هم می‌توانید از پارچه استفاده کنید و پارچه کاملا مقاوم خواهد بود اما ممکن است ظاهر آن کدر و فرسوده باشد.

مهم‌ترین ویژگی پارچه pvc که آن را از سایر پارچه‌ها متمایز می‌کند انعطاف پذیری و توانایی تحمل بار می‌باشد. هم‌چنین این ویژگی‌ها در کنار قیمت بسیار مناسب و مقاومت و طول عمر بالا، پارچه با روکش pvc را به یکی از بهترین انتخاب‌ها تبدیل می‌کند. برای اتخاذ تصمیم درست پیشنهاد می‌شود به مقایسه سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای بپردازید.

خرید سقف متحرک پارچه ای از سایه برگ

مجموعه سایه برگ با بیش از ۲۰ سال سابقه موفق در طراحی و تولید انواع سازه‌های اتوماتیک و برقی آماده خدمت‌رسانی و همکاری با شما عزیزان در ساخت انواع سایبان، سقف متحرک رستوران، استخر، پارکینگ و یا بالکن و تراس شما است. شما می‌توانید برای ارتباط با کارشناسان ما در سایه برگ از طریق سایت اقدام کنید.  مجموعه ما قادر است که در زمینه خرید سایبان برقی و انواع سقف‌های متحرک به شما مشاوره دهد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)