انواع سقف جمع شونده [ سقف جمع شو ] + قیمت تولید و اجرا

سقف جمع شونده

امروزه در بسیاری از اماکن مانند: رستوران‌ها، استخرهای رو باز، آلاچیق‌ها، پارکینگ‌های خودرو و مواردی از این قبیل، از سقف جمع شونده استفاده می‌شود. از سقف جمع‌شونده جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید، ورود گرد و غبار و غیره استفاده می‌شود. در نتیجه، می‌توان به این نکته اشاره کرد که سقف جمع شو در تمام فصول سال قابل استفاده است.

همچنین این محصول در سایز، رنگ و مدل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. سقف جمع‌شونده قابلیت کنترل از راه دور را دارد؛ یعنی به کمک ریموت می‌توان آن را باز و بسته کرد. با نصب سقف ‌جمع شونده و انواع سقف متحرک روف گاردن توسط سایه برگ می‌توانید هم از فضای باز و هم از فضای بسته بهره مند شوید.

سقف جمع شونده چیست؟

این نوع سقف، نوعی سازه متحرک است که با استفاده از آن می توان دمای محیط را با توجه به نیاز مشتری و کاربر تنظیم کرد. استراکچر این نوع سقف از عناصری که جنس آن ها معمولا از پروفیل های آلومینیومی است طراحی و ساخته می شود. همچنین جنس آنها معمولا از پروفیل های آلومینیومی با گرید ۶۰-۶۳ می‌باشد که مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای کاربری‌های خاص خود طراحی و ساخته می‌شود. ضخامت این پروفیل های آلومینیومی بین ۳تا ۵ میلی متر خواهد بود.

این نوع سقف از عناصری که جنس آن‌ها معمولا از پروفیل‌های آلومینیومی است، طراحی و ساخته می‌شود. برای اینکه سقف جمع‌شونده در برابر عوامل مختلفی از جمله، تحمل برف و بوران مقاوم باشد، عملیات سخت کاری روی آن اعمال می‌شود. درجه سختی آن بعد از انجام این امر برابر ۹۰ برینل خواهد شد. ضخامت دیواره‌ها نیز چیزی بین ۲ تا ۵۵ میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. این موارد در تولید سقف متحرک با سنسور باران نیز رعایت می‌شود.

سقف جمع شونده پلی کربنات

همچنین اگر خرید سایبان برقی را انچام داده باشید، متوجه خواهید شد که به وسیله رنگ های کوره ای رنگ آمیزی می‌شوند. علت این امر، جلوگیری از شوره زدن و سیاه شدن پروفیل‌ها خواهد بود. (به خصوص در مکان‌های گرم و مرطوب)

 لازم به ذکر است که امروزه بهترین نوع سازه سقف جمع شونده، پارچه‌های ۹ لایه block out است. از مهم‌ترین دلایلی که نوع پارچه‌ای آن، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته، مقاومت بالای آن در دماهای مختلف می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید این نوع سقف، مقاله سایبان اتوماتیک را نیز مطالعه کرده و لیست قیمت سایبان جمع شونده را مشاهده کنید.

نمونه کار سقف جمع شونده

مزایای سقف جمع شونده

از جمله مزایای استفاده از سقف جمع شو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم پرداخت هزینه به شهرداری
  • دوام بالا (به علت استفاده از سازه‌های باکیفیت)
  • قابل حمل و استفاده مجدد در مکان‌های دیگر
  • استفاده در تمام اوقات آب و هوایی
  • کاهش مصرف انرژی
  • تنظیم شیب تا ۵۰ درجه
  • ایجاد فضای زیبا
  • کاهش هزینه‌ها برای ساخت و ساز

انواع سقف جمع شونده

حال می‌خواهیم به تعریف انواع مدل‌های سقف جمع‌شونده که در ابتدا با آن اشاره کردیم، بپردازیم.

سقف جمع شونده پارچه ای

از عناصر سازنده سقف جمع شو که بسیار سبک است، سقف متحرک پارچه‌ ای خواهد بود. نوع پارچه‌ای از انعطاف و مقاومت به خصوصی برخوردار است و مناسب در شرایط طوفانی و بارندگی می‌باشد. همچنین در برابر آتش نیز مقاوم بسیار زیادی دارد. همانطور که در بالا اشاره شد، این نوع سقف به صورت پی وی سی است که از دو مدل: عایق‌های حرارتی و رطوبت تشکیل می‌شود.

از آنجایی که این مدل سقف بسیار سبک است، می‌تواند در مکان‌های مختلفی مانند: تراس، پاسیو، کافه و غیره، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اگر از موتور الکتریکی در آن استفاده شود، کارآمدتر خواهد شد.

سقف جمع شونده شیشه‌ای

مطالعه پیشنهادی: خرید سایبان بازویی

سقف جمع شونده شیشه‌ای

این مدل سقف بسیار شفاف، مستحکم و سنگین خواهد بود. از این نوع سقف بیشتر در مجتمع‌های تجاری و اماکن تفریحی استفاده می‌شود؛ زیرا زیبایی بالایی دارد و آمیخته از هنر و مهندسی است. در نتیجه باعث جلب توجه دیگران خواهد شد.

سقف جمع شونده پلی کربنات

این نوع سقف را می‌توان به صورت موردی نام برده و تعریف کرد:

  • از طبقه ترموپلاستیک می‌باشد.
  • تولید آن آسان است.
  • سبک است.
  • مقرون به صرفه می‌باشد.
  • مقاومت بالا، حدود ۲۵۰ برابر شیشه.
  • جلوگیری از تابش انوار مضر خورشید.
  • ضربه پذیر بوده و به عنوان نورگیر از آن استفاده می‌شود.
  • مقاوم در برابر عوامل شیمیایی.
  • مورد استفاده در رستوران‌ها بالکن‌ها و غیره.

قیمت سقف جمع شونده

هزینه این نوع، با توجه به عوامل مختلفی از جمله، متراژ، جنس و کیفیت سقف، اجزا و امکانات، مختلف خواهد بود. همچنین هزینه نصب سقف جمع شو نیز متفاوت می ‎باشد. ما در این مقاله از سایه برگ قصد داشتیم هر آنچه در رابطه با سقف جمع شونده می‌دانستیم، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در رابطه با خرید انواع سقف متحرک رستوران، پنجره گیوتینی برقی و سایر سیستم های اتوماتیک به قسمت تماس با ما مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

سقف جمع‌ شونده یک سازه متحرک است که در اماکن مختلفی مانند رستوران‌ها، استخرها، آلاچیق‌ها و پارکینگ‌ها استفاده می‌شود. این نوع سقف از جنس پروفیل‌های آلومینیومی بوده و قابلیت کنترل از راه دور دارد. همچنین با توجه به ویژگی‌های مختلفی که دارد از جمله مقاومت در برابر عوامل مختلف آب و باد، مناسب برای استفاده در تمام فصول سال است. پارچه‌های ۹ لایه (block out) به عنوان بهترین نوع پارچه برای این سازه توصیه شده است. با مطالعه مقالات مرتبط و مشاوره با متخصصین سایه برگ، خرید و نصب این نوع سقف می‌تواند در استفاده از فضای باز و بسته خود به بهترین شکل به شما کمک کند.

سوالات متداول سقف جمع شونده

انواع سقف جمع شونده کدام‌اند؟

انواع آن شامل سقف جمع شو شیشه‌ای، پارچه‌ای و پلی کربنات است.

آیا تمام محصولات مجموعه سایه برگ دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است؟

بله! مجموعه سایه برگ با هدف جلب رضایت مشتریان، برگه ضمانت و گارانتی صادر کرده و خدمات پس از فروش استثنایی را در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

  • احسان مرادی
    17ام آذر 1400 پاسخ

    سلام من با تیم شما قبلا یکبار همکاری داشتم و واقعا راضی بودم از نحوه عملکردتون. ممنونم از تیم دقیق و کار درست سایه برگ

    • سایه برگ
      17ام آذر 1400 پاسخ

      رضایت شما تنها هدف ما در سایه برگ است. از رضایت شما بسیار خرسندیم دوست عزیز.

  • محمد
    17ام آذر 1400 پاسخ

    با سلام…خیلی راضی بودم از خدماتتون…دمتون گرم..بهترینین

    • سایه برگ
      17ام آذر 1400 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      خرسندیم که توانستیم رضایت شما را جلب کنیم.

  • طاها مرادی
    17ام آذر 1400 پاسخ

    برای تراس خونه باید حتما یدونه از اینا بگیرم

یک پاسخ بگذارید