سقف متحرک با سنسور باران
27
آذر

استفاده از مدل‌های مختلف سقف جمع شونده روز به روز بیشتر از قبل مورد استقبال افراد قرار‌ می‌گیرد. یکی از انواع این مدل سقف‌ها، سقف متحرک با سنسور باران است که در دسته‌ی سقف متحرک اتوماتیک و هوشمند قرار‌ می‌گیرد. در ساخت این نوع سقف متحرک با سنسور باران، از قطعات مختلفی استفاده شده، که در ادامه این مطلب بیشتر به معرفی آن‌ می‌پردازیم.

سنسور باران چیست؟

قبل از اینکه بدانیم سقف متحرک با سنسور باران چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است بدانید که سنسور باران چیست و با کاربرد آن آشنا شوید. ماژول حسگر باران، یک قطعه‌ سخت افزاری است که بر روی سقف‌ متحرک نصب‌ می‌شود. با استفاده از این سنسور، قادر خواهید بود به سقف متحرک خود، برنامه‌ خاصی بدهید که هنگام بارش باران یا برف و حس قطرات باران، فعال شود. در این حالت، اگر سقف بسته بود به طور هوشمند باز‌ خواهد شد و مانند بارانگیر بالکن عمل خواهد کرد.

استفاده از سقف متحرک با سنسور باران این امکان را به شما می‌دهد که در هنگام بارش نزولات جوی، از آسیب به دور باشید. همچنین مبلمان یا وسایلی را که در خارج از محیط خانه دارید مشکلی برایشان پیش نیاید. با بهره‌گیری از این فناوری جدید، با خیالی آسوده‌ می‌توانید، در حیاط و بالکن‌ منزل یا محیط کار، میز و صندلی بگذارید و در کل روزهای سال نیازی به جمع کردن آن‌ها نداشته باشید.

سنسور باران چیست

انواع سقف متحرک با سنسور باران هوشمند

شاید در زمان خرید سایبان برقی هوشمند دچار سردرگمی شوید و سقف مورد نظر خود را پیدا نکنید. در اصل سقف‌های هوشمند از جدیدترین نوع سقف‌های متحرک برقی‌ هستند. در ساخت این سقف‌ها از ماژول‌هایی استفاده شده که به اتفاقات محیطی واکنش‌ می‌دهند و به طور اتوماتیک باز یا بسته‌ می‌شوند. سقف متحرک اتوماتیک در انواع مختلفی تولید‌ می‌شود که در زیر به معرفی آن‌ها‌ می‌پردازیم:

  • سقف متحرک اتوماتیک پارچه‌ای
  • سقف متحرک اتوماتیک شیشه ای
  • سقف متحرک آلومینیومی متحرک

همانطور که‌ می‌بینید، سقف متحرک اتوماتیک انواع مختلفی دارد. در همه‌ی این مدل‌ها‌ می‌توان از سنسور باران و دیگر سنسورهای حساس به محیط استفاده کرد. در ادامه به طور مفصل آن‌ها را معرفی‌ می‌کنیم.

سقف متحرک پارچه ‌ای

در ساخت این سقف‌ها، از انواع پارچه‌ها‌ می‌توان استفاده کرد. اما پر کاربردترین پارچه برای این نوع سقف‌های متحرک، پارچه‌های پی وی سی (PVC) هستند. این جنس پارچه ضد آب است و در برابر تابش باران و برف هم مقاوم است.

در ساخت سقف متحرک با سنسور باران پارچه ای، از ماژول سنسور باران استفاده‌ می‌شود. در این حالت، حسگر با لمس قطرات باران فعال‌ می‌شود و سقف باز‌ می‌شود. برای ساخت این نوع سقف‌ها باید از متریال با کیفیت استفاده کرد؛ زیرا ممکن است این سقف‌ها، بیشتر از دیگر انواع سقف جمع شونده، باز و بسته شوند.

اگر نوع متریال سازه و موتور‌های این سقف متحرک پارچه ای خوب نباشد، بعد از چند وقت نیاز به تعمیر یا خرید مجدد دارد. پس بهتر است قبل از خرید و نصب، از کیفیت آن مطمئن شوید.

سقف متحرک اتوماتیک آلومینیومی

این سقف‌ها برای استفاده در مناطق پر باران بیشتر مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. سقف‌‌های متحرک آلومینیومی عایق خوبی در برابر ضربه به شمار‌ می‌آیند. استفاده از پنل‌‌های آلومینیومی که به عنوان پوشش سقف، در این نوع سازه‌‌ها به کار‌ می‌رود، این قابلیت را دارد که در سه حالت کاملا بسته، کاملا باز و نیمه باز قرار گیرد.

شما‌ می‌توانید با استفاده از حسگر باد و باران، یک سقف متحرک با سنسور باران آلومینیومی داشته باشید. در این حالت، اگر سقف شما باز یا نیمه باز قرار گیرد، با تشخیص عدم بارش، سقف متحرک شما در حالت بسته قرار‌ می‌گیرد.انواع سقف متحرک با سنسور باران هوشمند

سقف اتوماتیک شیشه‌ ای متحرک

از سقف‌‌های شیشه‌ای بیشتر در محیط‌‌هایی استفاده‌ می‌شود که نور کمی دارند این نوع سقف اتوماتیک که یکی از گرانترین سقف‌‌های متحرک است، یک سازه‌ی مدرن به حساب‌ می‌آید که‌ می‌تواند محیط شما را بسیار شیک و لوکس نشان دهد. از سقف متحرک شیشه‌ای اتوماتیک، بیشتر به عنوان سقف استخرها و گلخانه‌‌ها استفاده‌ می‌شود. اگر بخواهید یک سقف هوشمند شیشه ‌ای داشته باشید،‌ می‌توانید با نصب سنسور باران و باد از این امکان بهره‌مند شوید.

سقف متحرک با سنسور باران شیشه ‌ای کاربرد‌‌های زیادی دارد. این سقف‌‌ها همچنان که نور را عبور‌ می‌دهند،‌ می‌توانند در هنگام بارش، باز و بسته شوند. در همین حال، عایق دما هم هستند و برای گلخانه‌‌ها انتخاب بسیار مناسبی به شمار‌ می‌آیند. اگر به دنبال سقفی ساده‌تر می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید سایبان بازویی باشید.

نکات مورد توجه در خرید سقف متحرک با سنسور باران

قبل از خرید هر کدام از این سقف متحرک با سنسور باران توجه داشته باشید که حتما در سقف، آبراهه برای هدایت قطرات باران وجود داشته باشد. در غیر این صورت، وقتی که بارش‌ها بند می‌آید، سقف متحرک اتوماتیک باز می‌شود و آب‌هایی که روی سقف جمع شده بودند؛ روی وسایل شما می‌ریزند.

همچنین شما می‌توانید در کنار استفاده از سنسور باران، از حسگر باد هم استفاده کنید. در این حالت، اگر باد با شدت زیادی بوزد، سقف به طور اتوماتیک بسته می‌شود تا از آسیب‌ها احتمالی در امان باشد.

مجموعه سایه برگ با بیش از ۲۰ سال سابقه، شرکت ثبت شده تخصصی در زمینه طراحی سقف‌ها و سیستم‌ها سایبان اتوماتیک است. شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره برای خرید انواع سایبان برقی رستوران، به قسمت تماس با ما سایت سایه برگ مراجعه نمایید.

نتیجه گیری سقف متحرک با سنسور باران

سنسور باران یک فناوری مهم است که با استفاده از آن می‌توان سقف متحرک را هوشمند کرد تا در هنگام بارش باران یا برف به صورت خودکار باز یا بسته شود. این امکان به کاربران این اطمینان را می‌دهد که محیط‌های خارجی خود را در هوای بارانی محافظت کرده و از آسیب جلوگیری کنند. انواع مختلف سقف‌های متحرک از جمله سقف‌های پارچه‌ای، شیشه‌ای و آلومینیومی وجود دارند که با استفاده از سنسورهای حساس به محیط می‌توانند به صورت اتوماتیک عمل کنند. این فناوری نه تنها راحتی و امنیت را بالا می‌برد بلکه به کاربران امکان مدیریت بهتر فضاهای خارجی خود را در اختیار می‌گذارد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)