پرگولا
25
دی

این سایبان در حقیقت سازه‌ای است که بیشتر اوقات از چوب ساخته می‌شود. مهم‌ترین شاخصی که پرگولا را از یک آلاچیق متمایز می‌کند، این است که ساختار آن به صورت مشبک بوده و اغلب نیم‌سایه ایجاد خواهد کرد. این خصوصیت ممکن است باعث شود که این سازه برای هر فصلی مناسب نباشد.

مزیت‌های استفاده از سازه پرگولا

مزایای سازه پرگولا شامل موارد زیادی است که در زیر به آن اشاره می‌‎کنیم:

زیبایی محیط و امکان خلق محیطی جذاب و خلاقانه

پرگولا نمایی زیبا و متفاوت را به محل مورد نظر شما می‌بخشد و می‌توانید با اعمال فرایندهایی ساده مانند قرار دادن گیاهان روینده میان فضاهای این سایبان، یک محیط رویایی را بسازید. با استفاده از این سازه می‌توانید برای ورودی منزل و یا در قسمتی از راه ورودی، یک محیطی شیک و مدرن بسازید.

استفاده از سایه

در روزهای گرم و آفتابی، انتخاب سازه پرگولا همچون خرید سایبان برقی، با ایجاد یک سایه ملایم و دلچسب می‌تواند شما را از گزند آفتاب سوزان در امان نگه دارد. شما می‌توانید برای این سازه خود سقف نیز تعبیه کنید که البته در این حالت کارایی آن به آلاچیق تغییر می‌کند.

پرگولا چیست؟

استفاده  برای پوشش گیاهی

همان‌طور که به آن اشاره شد، از پرگولا می‌توان به عنوان جایگاهی برای رشد گیاهان رونده استفاده کرد. از این طریق می‌توانید سقف این سازه را نیز به صورت کامل یا نیمه بپوشانید.

استفاده از فضا دورهمی‌ها و مهمانی‌ها

شما می‌توانید از فضای زیر سازه پرگولا برای برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود استفاده کنید و از فضای متفاوت و زیبای این سازه لذت ببرید.

متریال استفاده شده

پرگولا را معمولا از متریال مختلفی مانند چوب، فلز، سنگ و یا موارد دیگر می‌توان ساخت که با توجه به طراحی فضای شما و بودجه‌ای که برای این کار در نظر دارید، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. البته این سازه را می‌توان بر خلاف سقف متحرک پارچه ای از ترکیب مصالح گوناگون مانند چوب و سنگ ساخته شود.

انواع پرگولا را از نظر مصالح مورد استفاده

  • چوبی
  • ترموود
  • فلزی
  • چوب پلاست

انواع سازه پرگولا از نظر ساختار 

  • مستقل
  • متصل به دیوار
  • پرچین‌دار
  • سقف بادبانی
  • سقف شیبدار

انواع پرگولا کدام است؟

نکات مهم در مورد سقف پرگولا

  • اگر قصد نصب سازه‌ی پرگولا بر روی بام خود را دارید؛ لازم است حتما با متخصصان درباره وزن سازه و میزان تحمل سقف، مشورت کنید. شرایط آب و هوایی محل مورد نظر خود را در نظر بگیرید سپس اقدام به انتخاب این سایبان کنید تا سازه شما دوام بیشتری داشته باشد.
  • در هنگام سفارش و خرید انواع سایبان حیاط و این سازه به آب و هوای محل مورد نظر توجه داشته باشید و از خرید سازه چوبی برای محیط‌های بارانی خودداری کنید؛ چرا که عمر مفید سازه کاهش می‌یابد. 

قیمت سازه پرگولا 

قیمت پرگولا به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ برای مثال سایز و ابعاد سازه، متریال به کار رفته و ساختار آن مشخص می‌شود. برای اطلاع از قیمت دقیق آن می‌توانید با کارشناسان سایه برگ در ارتباط باشید تا در زمینه خرید سایبان بازویی، برقی و دستی به شما راهنمایی لازم را انجام دهند.

سفارش پرگولا در سایه برگ

در این مقاله به تعریف دقیق سقف پرگولا پرداخته و مزایا و کاربرد آن‌ها را نام بردیم. همچنین به ذکر نکاتی درباره این سازه پرداختیم که بیشتر مردم این سازه را با آلاچیق اشتباه می‌گیرند. از این سایبان بیشتر روف گاردن‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود اما در مکان‌هایی مانند کنار استخر و آب نما نیز کاربرد زیادی داشته و زیبایی خاصی در معماری ساختمان ایجاد می‌کند. هم‌چنین با استفاده از گیاهان زینتی می‌توانید سازه خود را از یک‌نواختی درآورده و منظره‌ای چشم‌نواز ایجاد کنید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و یا سفارش یک سازه پرگولا با کارشناسان ما در سایه برگ در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)