انواع سقف اتومات متحرک
29
آذر

سقف اتومات یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین سازه‌های امروزی است که برای ایجاد فضاهای باز از آن استفاده می‌شود. سقف اتومات از انواع سقف جمع شونده است که در بسیاری از اماکن از آن استفاده می‌شود. این نوع سقف مدل‌های گوناگونی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سقف اتومات می‌تواند برای محوطه‌هایی که غیرقابل استفاده هستند، گزینه مناسبی باشد. با نصب این مدل سقف می‌توانید در برابر هر گونه شرایط آب و هوایی در امان باشید. ما در این مقاله از سایه برگ قصد ارائه توضیحاتی در رابطه با سقف اتومات داریم. همچنین در مورد نحوه تولید و اجرای سقف اتومات اطلاعات خوبی را به شما ارائه خواهیم داد.

سقف اتومات چیست؟

سقف اتومات، سازه‌ای کاملا اتوماتیک است که با استفاده از یک ریموت کنترل می‌توان آن را به راحتی باز و بسته کرد. لازم به ذکر است که برای تولید و اجرای سقف اتومات، نیازی به اجازه شهرداری داری نیز نخواهد بود. سقف متحرک اتوماتیک در مکان‌های زیادی از جمله استخرها (سقف متحرک استخر)، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، پارکینگ‌های خودرو، محوطه‌ مکان‌های اداری، بالکن منازل و مواردی از این قبیل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع سقف اتومات

سقف متحرک اتوماتیک در سه نوع سقف متحرک پارچه‌ ای، شیشه‌ای و آلومینیومی ساخته شده و قابل اجرا است. این مدل سقف در بازار عرضه می‌شود که در ادامه نحوه تولید و اجرای سقف اتومات‌های گوناگون را به صورت مختصر توضیح داده می‌شود:

سقف اتومات پارچه‌ای

این مدل سقف اتومات قیمت نسبتا ارزانی دارد. سقف متحرک پارچه‌ای از تکه پارچه مقاوم و با کیفیت PVC ساخته شده است. این پارچه در برابر نور خورشید و بادهای شدید مقاومت بالایی خواهد داشت و همچنین این مدل سقف دمای محیط را در نقطه‌ای حفظ می‌کند.

سقف اتومات آلومینیومی

این مدل سقف اتوماتیک، بسیار مناسب برای مناطقی است که بسیار سرد بوده و بارش‌های شدید، در آنجا رخ می‌دهد. خرید سایبان برقی نیز می‌تواند این کار را برای شما به خوبی انجام دهد. علت مناسب بودن این نوع سقف، برای این گونه شرایط جوی، وجود عایق حرارتی، صوتی و نوری بسیار قوی است. این سقف به شکل ریلی حرکت می‌کند و به سه حالت باز، بسته و تهویه درمی‌آید. از دیگر مزایای سقف اتومات آلومینیومی، مقاومت بالای آن در برابر ضربه و اجسام سنگین است. توصیه ما به شما این خواهد بود که در جهت استفاده از این نوع سقف اتومات، در بالکن‌های مرتفع به کار ببرید؛ به این دلیل که از نفوذ نور خورشید و گرما جلوگیری کند.

سقف اتومات شیشه‌ ای

این نوع سقف از پرکاربردترین، زیباترین و لوکس‌ترین نوع سقف اتومات است. سقف اتومات شیشه‌‌ای دوام و استحکام بالایی دارد و در مناطق طوفانی و بارانی بیشتر استفاده شده و مانع نفوذ آب نیز می‌شود؛ اما وزن سنگینی دارد. این مدل سقف بیشتر در رستوران‌ها و مراکز تجاری استفاده خواهد شد چرا که فضایی زیبا و جلوه خاصی را به وجود می‌آورد. همچنین از این نوع سقف در گلخانه‌ها و محیط‌هایی که نورگیر مناسبی ندارند، استفاده می‌شود.

تولید و اجرای سقف اتومات
یکی از مراحل تولید و اجرای سقف اتومات، پایه گذاری می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: خرید سایبان بازویی

ویژگی های سقف اتومات

از جمله ویژگی‌های سقف اتومات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت و استحکام بالا
  • عناصر سازنده خوب و با کیفیت
  • دارای ریموت کنترل جهت باز و بسته کردن سقف اتومات (حتی از راه دور)
  • طراحی خوب و منحصر به فرد جهت حفظ زیبایی
  • در جهت حفظ و داشتن نور، قابلیت نصب انواع لامپ‌های LED
  • دارا بودن سیستم هدایت آب باران
  • طراحی متناسب با نیاز مشتری
  • انعطاف پذیری بالا و نصب آسان
  • مناسب برای تمام فصول سال
  • مقرون به صرفه بودن آن
  • ایجاد یک محوطه خصوصی

مراحل تولید و اجرای سقف اتومات

مراحل تولید و اجرای سقف اتومات از نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. سقف اتومات یک سازه هوشمند خواهد بود که دارای سنسور حساس نسب به شرایط آب و هوایی است. این سقف در زمان بارش باران به صورت خودکار باز و بسته می‌شود. همچنین تنظیمات این نوع سازه، توسط یک اپلیکیشن قابل نصب روی موبایل نیز انجام خواهد شد. با این وجود، شما می‌توانید با استفاده از یک ریموت، آن را باز و بسته کنید.

سقف اتومات به وسیله یک پایه و دیوار قابل نصب است. سقف متحرک برقی از قطعات مختلفی تشکیل شده که باعث ایجاد این سازه، خواهد شد و عملکردهای مختلفی نیز به وجود می‌آورند. این قطعات ابعاد مختلفی دارند که با توجه به وسعت سقف و نوع کاربرد آن ساخته می‌شوند. در صورتی که این مدل سقف به صورت ریلی باز و بسته شود، می‌توان آن را یک جهته یا دو جهته نیز نصب کرد. سقف اتومات از جنس شیشه، پارچه و آلومینیوم تولید خواهد شد.

ما در موضوع مراحل تولید و اجرای سقف اتومات، به تولید آن اشاره کردیم. حال می‌خواهیم به مراحل اجرای سقف اتومات بپردازیم:

پایه گذاری

در فضایی که برای سقف پیاده سازی شده تا مورد اجرا قرار گیرد، پایه گذاری زیرین انجام می‌شود.

شاسی کشی

در این مرحله، چهارچوب و تیرک‌های اصلی نصب می‌شوند. محل قرار گرفتن چهارچوب‌ها با توجه به محل نصب سقف اتومات، تغییر پذیر است.

ریل گذاری

در مرحله سوم، ریل‌ها روی چهارچوب جهت قرارگیری قطعات روی آن، نصب می‌شوند.

مونتاژ قطعات

در مرحله آخر، برش قطعات سقف بنا به نوع و اندازه انتخاب شده انجام می‌شود؛ سپس این قطعات برش داده شده به محل اجرای پروژه منتقل خواهند شد. موتور اصلی سقف اتومات نیز در آخرین مرحله از تولید و اجرای سقف اتومات، قابل نصب خواهند بود.

سقف اتومات شیشه ای
تولید و اجرای سقف اتومات از اموری است که هم سازنده و هم خریداری باید به آن توجه داشته باشند.

نکته: سقف‌های اتومات با توجه به نوع باز و بسته شدن به دو شکل یک تکه و تلسکوپی وجود دارند. سقف اتومات یک تکه به فضای زیادی احتیاج دارد؛ زیرا سقف به صورت کامل جا به جا می‌شود؛ اما سقف اتومات تلسکوپی فضای کمتری می‌گیرد و تمام قطعات سقف زیر هم جمع خواهند شد.

کلام پایانی تولید و اجرای سقف اتومات

ما در این مقاله از سایه برگ سعی کردیم هر آنچه راجع به سقف متحرک اتوماتیک و نحوه تولید و اجرای سقف اتومات وجود داشت، برای شما مطالب مفیدی ازائه دهیم. با توجه به کلیت این موضوع و خرید سایبان، سعی کنید از کارشناسان مجرب سایه برگ برای انتخابتان استفاده کنید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)