چند ایده برای طراحی و ساخت سایبان چوبی مدرن
03
اسفند

در گذشته بیشتر سایبان‌ها و آلاچیق‌ها، با استفاده از مصالح ساختمانی ساخته می‌شدند ولی امروزه ساخت سایبان چوبی مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در حال حاضر، علاقه به محیط باز و طبیعت گردی در بین بسیاری از افراد، جذابیت بیشتری دارد. احتمالا این علاقه از تبلیغاتی که اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در رابطه با دوستی با طبیعت و طبیعت‌گردی می‌کند، نشات می‌گیرد. این علاقه تا جایی پیش رفته است که افراد برای طراحی قسمت‌های مختلف خانه خود ترجیح می‌دهند از المان‌‌هایی که حس قرار گرفتن در طبیعت را برای آن‌ها تداعی می‌کند، استفاده نمایند.

در این مقاله از سایه برگ ، ما ۱۰ ایده برای ساخت سایبان چوبی مدرن را به شما آموزش خواهیم داد.

ساخت انواع سایبان چوبی مدرن

انواع مختلفی از سایبان چوبی را می‌توان ساخت که هرکدام ویژگی‌های خاص به خود را دارند. روش‌ها و انواع مختلف آن عبارتند از:

ساخت سایبان چوبی مدرن مجهز به پنل تنظیم نور خورشید

ساخت سایبان چوبی که اکثرا مجهز به پنل تنظیم نور خورشید است، این امکان را به کاربر می‌دهد که هم در هوای آفتابی و هم در هوای ابری از آن استفاده کند. در سقف این سازه پنلی، به راحتی می‌توانید، میزان نور ورودی را کنترل کنید. همچنین فضاهای این نوع سایبان چوبی، مطابق با سلیقه شما، طراحی و تجهیز خواهد شد.

ساخت سایبان چوبی مدرن متصل به بنا

ساخت سایبان چوبی مدرن روستیک با سایبان پارچه ای

ساخت سایبان چوبی روستیک از جنس چوب درخت روس خواهد بود. این نوع سایبان چوبی معمولا به شکل مربع و ساده ساخته می‌شود. در بالا و اطراف این نوع سایبان چوبی پرده‌ای از جنس پارچه تعبیه شده است که در صورتی که نیاز به تنظیم نور خورشید بود با آن پرده پارچه‌ای به راحتی این کار صورت می‌گیرد. 

ساخت سایبان چوبی مدرن متصل به بنا

گاهی در برخی از خانه‌ها، فضاهایی در جلوی آن وجود دارد که می‌توانید با آن را به مکانی ایده‌آل تبدیلش کنید. برای این کار از شرکت سایه برگ بخواهید که کارشناسان خود را به محل شما اعزام کنند تا طراحی و ساخت سایبان چوبی را متناسب با فضای شما انجام دهند.

ساخت سایبان چوبی مدرن در کنار استخر

یکی دیگر از مکان‌هایی که با ساخت سایبان چوبی مدرن می‌توانید به آن مکان زیبایی ببخشید و علاوه بر آن راحتی را برای خود به ارمغان آوردید، ساخت سایبان چوبی مدرن در کنار استخر است که اگر برای آن یک سقف متحرک استخر نیز نصب کنید، حالتی کلاسیک و همزمان مدرن را به فضای حیاط باغ یا خانه شما می‌بخشد. اگر در حیاط و باغ منزل خود استخر دارید، قادر خواهید بود که با طراحی و ساخت سایبان چوبی مدرن فضای دل انگیزی را برای خودتان فراهم کنید.

ساخت سایبان چوبی مدرن برای فضاهای غذاخوری

اگر قصد دارید در فضاهای باز منزل خود غذا را صرف کنید و لحظات دلچسبی را در هنگام صرف غذا داشته باشید، توصیه می‌شود، حتما از سایبان چوبی مجهز به سقف سرپوشیده، استفاده کنید. وجود سقف سرپوشیده باعث بالا رفتن بهداشت غذا خواهد شد. با استفاده از این نوع سایبان می‌توانید زمانی که شرایط جوی و آب هوایی هم مساعد نیست، از صرف غذا در فضای باز لذت برد.

چند نکته در انتخاب و ساخت سایبان چوبی مدرن

چند نکته در انتخاب و ساخت سایبان چوبی مدرن

در انتخاب یک سایبان چوبی به این نکته توجه کنید که سایبان شما با سبک معماری سایر قسمت‌های منزلتان هماهنگی داشته باشد. با توجه به اقلیم محل زندگی خود، اطمینان حاصل کنید که مصالح به کار رفته در سایبان، تحمل شرایط جوی مختلف را خواهد داشت. به نکاتی که در نگهداری و تعمیر سایبان چوبی باید رعایت نمایید، به خوبی دقت کنید.

تفاوت سایبان چوبی و سایبان بازویی

سایبان چوبی برخلاف سایبان های بازویی امکان باز و بسته شدن ندارند اما می‌توانند حتی گاهی بیشتر از آنها فضای دلنشین و خریه کننده را به شما عزیزان هدیه دهند. برای خرید سایبان بازویی و یا سایبان چوبی مدرن می‌توانید، با مشاوران سایه برگ تماس گرفته و در انتخاب بهترین سایبان برای خود، از آن‌ها کمک بگیرید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)