انواع سقف متحرک روف گاردن
20
آذر

روف گاردن، راهی نوین برای ایجاد فضایی زیبا و کاربردی در محیط‌های شهری است. در این مقاله از سایه برگ به بررسی آثار مثبت آن بر زندگی شهروندان و محیط زیست پرداخته‌ایم. از اهمیت نور و اکسیژن در خلق فضای زندگی تا نقش روف گاردن در کاهش آلودگی هوا و زیباسازی فضاهای شهری، همه در اینجا گفته می‌شود. با مطالعه این مقاله، با نحوه نصب و ساخت روف گاردن آشنا شده و از اهمیت رعایت قوانین و مجوزهای لازم در این زمینه آگاه خواهید شد. همچنین، نکات مهم در طراحی و اجرای روف گاردن به همراه انواع سقف متحرک برای پوشش آن را بررسی کنید.

روف گاردن روی پشت بام

شاید در اطرافیان خود زیاد دیده باشید که افراد، به علت کمبود فضای خانه و دلگیر بودن محیط آن، اقدام به تعویض محل زندگی خود کنند. باید قبول کنیم که کوچک‌ترین جزئیات مانند مقدار نور و اکسیژن در منزل، در خلق و خوی ما تاثیر می‌گذارد.

خرید سایبان برقی با قابلیت روف گاردن یکی از زیباترین و خلاقانه‌ترین راه‌ حل‌های این موضوع است. ساخت محلی که علاوه بر کاربرد سرگرمی و زیبایی محیط، می‌تواند جنبه تولید سرمایه را نیز داشته باشد، خواسته هر فردی خواهد بود. سقف متحرک روف گاردن نیز با هر مدل و طرحی می‌تواند به جذابیت این محیط بیافزاید.

امروزه روف گاردن روی پشت بام به چیزی بالاتر و بیشتر از یک محیط زیبا تبدیل شده است. وجود روف گاردن‌های لوکس و مدرن، بخشی جدایی ناپذیر از کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز تجاری، سالن‌های عقد و مراسم تولد و عروسی شده است اما سوالی که اغلب قبل طراحی روف گاردن پیش می‌آید، این است که آیا روف گاردن نیاز به مجوز دارد؟ و اینکه آیا نصب آن مانند نصب سایبان برقی در فضای باز ساده است؟

طراحی سقف متحرک روف گاردن مدرن

آیا روف گاردن نیاز به مجوز دارد؟

روف گاردن یکی از راه‌های جبران فضای سبز شهر است و شهرداری همواره از این ایده حمایت می‌کند. همچنین آن را به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، زیباسازی معماری فضاهای مسکونی و اداری، کنترل دما و گازهای گلخانه‌ای می‌داند.

جالب است بدانید، طرح‌های تشویقی نیز در این مورد به سازندگان روف گاردن اختصاص خواهد یافت. از جمله این موارد می‌توان به اخذ عوارض کمتر، افزایش تراکم ساخت و مشوق‌های مالیاتی اشاره کرد.

در هر کشوری رعایت قوانین و ضوابط شهرداری به پیشبرد روند شهرسازی اصولی و بهینه، کمک می‌کند. در کشور ما نیز طراحی و ساخت روف گاردن نیاز به مجوزی دارد که شامل رعایت موارد زیر می‌شود:

  • به ازای هر واحد ساختمانی، پنج مترمربع از فضای باز ساختمان (با شرط ساخت ۳ برابر فضای سبز در بام) کم خواهد شد.
  • به ازای هر مترمربع فضای سبز روف گاردن، یک متر مربع به وسعت مجاز اضافه می‌شود.
  • به ازای هر مترمربع فضای سبز نیمه متراکم، دو مترمربع به وسعت مجاز اضافه خواهد شد.
  • به ازای هر مترمربع فضای سبز متراکم، سه مترمربع به وسعت مجاز اضافه می‌شود.

سقف متحرک پارچه ای نیز انتخاب مناسبی برای پوشش روف گاردن است.

انواع سقف متحرک روف گاردن

واضح است که مراقبت از گیاهان و فضای سبز روی زمین و روی بام با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. اغلب در روف گاردن از گیاهان گلخانه‌ای استفاده می‌شود؛ تا هم ماندگاری بالایی داشته باشند و هم برای عده‌ای کسب و کار ایجاد کند.

استفاده از انواع سقف جمع شونده روف گاردن به ایجاد یک فضای لوکس و ایمن در بام ساختمان شما، کمک می‌کند. سقف متحرک روف گاردن باید در برابر اشباع مواد شیمیایی خاک و کود، تماس با حشرات و حیوانات، تابش شدید خورشید و بارش برف و باران مقاوم باشد. با مطرح شدن این موارد، اهمیت متریال و مصالح استفاده شده در ساخت سقف متحرک روف گاردن بیشتر از قبل به چشم می‌آید.

سازه سقف فلزی، می‌تواند از آلیاژ آهن، آلومینیوم و دیگر موارد استفاده شود. پوشش سقف متحرک روف گاردن می‌تواند از جنس پلی کربنات، پارچه PVC و شیشه‌های لمینت و ساندویچ پانل باشد. انتخاب پوشش سقف کاملا به شرایط محیطی محل زندگی شما، کاربرد روف گاردن شما و همینطور سلیقه و بودجه مورد نظرتان بستگی دارد. بهتر است که قیمت سایبان جمع شونده را بدانید و سپس به آسانی بودجه حدودی برای نصب پوشش متحرک روف گاردن را تعیین کنید.

مدل سقف متحرک روف گاردن

مزایای نصب سقف متحرک روف گاردن

فضای سبز در پشت بام یکی از رویایی‌ترین ساخته‌های بشر است. روف گاردن‌ها همچنین کاربری فوق العاده‌ای در کنار زیبایی خود ایجاد می‌کنند اما استفاده از آن بدون سایبان جمع شونده و سقف متحرک اتوماتیک روف گاردن غیرممکن خواهد بود. در واقع استفاده از یک پوشش متحرک باعث می‌شود، در هر زمانی از سال و با هر آب و هوایی از فضای دلنشین ایجاد شده، لذت ببرید.

از جمله مزایای دیگر نصب سایبان‌های برقی و سقف متحرک روف گاردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش سر و صدا هنگام استراحت و تفریح در روف گاردن
  • کاهش نیاز به سیستم تهویه و پاکسازی هوا
  • رشد مناسب گیاهان در دما و رطوبت دلخواه
  • استفاده مستقیم از آب باران جمع شده
  • افزایش جذابیت و مدرنیته ساختمان

طراحی سقف متحرک روف گاردن مدرن

تصور کنید در روف گاردن خود درخچه‌هایی زیبا، گل‌های گلخانه‌ای، چند بوته و درختچه تزئینی کاشته‌اید. جهت مراقبت از گیاهان خود از وزش باد و بارش شدید برف و باران در فصول سرد و یا تابش شدید خورشید در تابستان، نیاز به یک پوشش متحرک و باکیفیت دارید.

مهندسان و طراحان زیادی روی طراحی یک سقف متحرک روف گاردن مدرن، کار کرده‌اند. تنها کافی‌ست تا با برقراری تماس با کارشناسان سایه برگ، پوشش متحرک خود را به لوکس‌ترین شکل ممکن، طراحی نمایید. تیم سایه برگ با بیش از ۲۰ سال تجربه در طراحی و تولید انواع سایبان و سقف متحرک روف گاردن، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

نتیجه گیری

روف گاردن یکی از بهترین راه‌ها برای زیباسازی فضای بیرونی و پشت بام خانه‌ها است. شما با استفاده از سقف روف گاردن به مزایایی همچون کاهش سر و صدا، کاهش نیاز به سیستم تهویه و افزایش جذابیت ظاهری دست پیدا خواهید کرد. برای احداث روف گاردن طرح‌های تشویقی زیادی از طرف شهرسازی به منظور زیبا سازی شهر و کاهش میزان آلدگی هوا و افزایش فضای سبز، در نظر گرفته شده است. سقف‌های روف گاردن انواع مختلفی دارد که بسته به جنس پارچه، طراحی و متریال استفاده شده متغیر است.

سوالات متداول در خصوص سقف تحرک روف گاردن

محبوب ترین نوع پارچه سقف متحرک روف گاردن کدام است؟

جنس پارچه PVC از محبوب‌ترین و پرکاربرد ترین نوع سقف متحرک روف گاردن است که استقبال عموم مواجه شده و عملکرد خوب و دوام بالایی را از خود به نمایش گذاشته است.

سقف متحرک روف گاردن کجاها کاربرد دارد؟

شما میتوانید از این نوع سقف ها در هر جایی که روف گاردن استفاده می‌شود، استفاده نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)